Allmänt · kgsp2015 · korea · korealivet · Life in Korea · Studying in Korea

Vinteruppdatering

Hej alla!
Jag vet att jag inte har uppdaterat på väldigt länge, men nu är jag äntligen inne på mitt lov. Ett riktigt lov, inte de ” kunna ta 3 andetag innan skolan börjar igen”-loven jag hade på språkskolan. Nej, detta är ett riktigt lov, hela två månaders betalt lov. Nu förstår jag skönheten med stipendium ännu bättre. Visst, min utbildning blir betalt, men två månaders betald ledighet. Det är så lyxigt att det knappt är sant. Tror dock inte många på mitt stipendium kan uppskatta det för många av dem bodde hemma med föräldrar som betalade allt innan de kom hit, vilket är en lyx i sig.
Denna terminen läste jag:
Topics in Sociological Theories
Seminar in Poverty and Inequality
Seminar in Multiculture and Integration
… och jag fick A i alla kurser! Ena läraren skrev specifikt och sade att hon läst min term paper väldigt “intresserat” och tyckte den var bra.Vilket känns bra för jag trodde att hon inte hade så höga förväntingar på mig då jag argumenterat mot den extrema mängden arbete hon tyckte jag skulle lägga, hon ville jag skulle göra lika mycket arbete för denna kursen som jag gjorde för hela min kandidatuppsats, ain’t gonna happen bara. Fick även en komplimang från en kollega som sade att jag har uppfattat mig som en bra forskare. Så jag är så himla glad, mitt självförtroende har varit lite osäkert på sistone faktiskt. Det kan ju bero på att många verkar tro att jag inte klarar av saker, ni vet, de som aldrig ens läst mina arbeten.
Jag har även nya vänner i min department också, de är alla riktigt snälla och hjälpsamma.
Detta lovet har jag passat en annan kattunge, han hette Ginger och ni kan se foton och videos på min katts instagram: Swiyathepersian
Jag har äve börjat med en youtube kanal där jag filmar när jag spelar dataspel, det är meningen att jag och min kompis skulle ha utmaningar mot varandra, men tror han blev lite avskräckt efter jag var mycket bättre än honom på de vi gjort hittils, hehe.
Jag har även upptäckt att man kan beställa hem riktigt gott kött via en app här, och så finns det en riktigt god sås, som jag kan äta trots jag har en nyutvecklad vitlökallergi, men av någon anledning kan jag äta den. Antingen innehåller den väl väldigt lite vitlök, eller så kan det vara att det är “färsk” vitlök, sådant kan säkert göra skillnad.
Jag tänker lägga till foto här senare (för de som hittat hit utan en länk från mig)
Leave a Reply

