korea · Uncategorized

H&M & Forever21 Haul by request

Hej alla! 
Har inte skrivit på ett tag, trots jag haft lov. I ärlighetens namn har jag haft helt för skoj med att spela Sims 4. 
 
Men jag kom i alla fall iväg till Seoul för att shoppa nya vårkläder,  pga medicin som förstörde min sköldkörtel och min metabolism så gick jag upp extremt mycket i vikt på 1,5 år,  det är osäkert om den kommer bli normal igen. Men ska kolla sköldkörteln igen om ett år. Hur som helst behövde jag nya kläder (för inga andra kläder passar så tog en sväng till Myeong Dong i Seoul. 
 
Och så ska ni få se vad det blev…
 
 
 
Först ut har vi två basic linnen från H&M, har en långärmad tröja med likadan hals, och älskar den,  så vad kan vara bättre att ha på sommaren än likadan “cut”  fast utan ärmar   inget, precis. 
 
 
 
 
 
sedan en svart magt-tröja (eller vad de nu heter)  för i princip hela våren så fort det blir över 13 grader. 
 
 
Nya leggings från H&M, mina heat tech från Uniqlo fick hål på sig i veckan, så lika bra att gå över till lite mer våranpassade leggings nu. Det är fortfarande för kallt för att ha strumpbyxor (även om vissa har det nästan året runt). 
 
 
 
Och det sista jag köpte på H&M var två par tights (ovan nämnt som strumporbyxor   för sommaren lär ändå komma och då vill jag inte behöva ha leggings på mig för jag var så dum att jag inte köpa tights när det var på rea, tog två  för de går sönder relativt fort. Letade efter 40 den som lillasyrran insisterar på att man ska ha,  men det fanns inte igår så blev dessa. 
 
 
 
Först ut från Forever21 är två Skater- skirts  jag kommer antagligen leva i dessa hela våren och sommaren. Älskar Skater skirts! Och de passar perfekt  till tajta toppar som jag köpte från H&M ingen vidare vuxen stil,  men så länge  23- åringarna tror att jag är yngre än  dem är en “vuxen” stil bara helt fel. 
 
Sen köpte jag två koftor. De kostade 8kr styck. Enough said. 
 
 
Köpte även denna mjölk- vita koftan (hoppas den överlever tvätten jag slängde in den i nyss),  detta är väl i princip det mysigaste plagget man kan ha på sig på sommaren utan att svettas ihjäl. Perfekt för ovaxade armhåle-dagar också, haha 
 
 
En tunn Hoodi.  För det borde varje människa ha (och jag tog inte med min vinröda från Sverige,  så vitt jag minns, tog jag med den här jag däremot överflöd  hoodies är perfekt när man har en trött dag,  bara vill ta en kvällspromenad, eller allmänt känner sig lite somenförortsunge( lite lagom tuff sådär .
 
 
 
I kontrast mot hoodien köpte jag detta vackra plagget. För “jag hatar mina armar  – dagar, eller om man inte vill vara helt ärlig kan man säga man köpte den för de kan piffa upp vilket outfit som helst. Jag såg den,  blev kär, den var sjukt billig på rean så tyckte jag inte behövde fler anledningar haha. 
 
 
Sen kjolen , passar inte faktiskt. Men om min metabolism börjar funka igen kanske det bara är en månad till den passar. Min metabolism är väldigt opålitlig, orsaken till varför jag alltid, alltid, alltid har nya kläder. 
 
Klämmor! För Klämmor försvinner alltid. 
 
 
Sen köpte jag ett par örhängen ville egentligen köpa äkta silver ringar,  men silver är så galet dyrt här (saknar Glitter- butikerna i Sverige)   
 
 
Och det var Allt! 
 
Leave a Reply

