korealivet · Uncategorized

Min julafton i Korea

Hej alla! 
Egentligen så är julafton inget speciellt här i min stad fanns bara lite julpynt, lite marketingstrategier På julafton gick många Koreanska par runt hand i hand,  och väldigt många hade köpt tårtor. Jag och mina vänner gick däremot för att se den nya starwarsfilmen Jag hade varit något skeptiskt,  men alla som sett den rekommenderade mig att se den. Så jag tog tag idet,  samlade ihop några få men bra  vänner så bar det iväg! 
 
Tydligen är det ett rätt osmidigt sätt att köpa biljetter i Korea. Kanske inte om man kan systemet och “köp själv maskinerna. Men vi hade 4 personer framför oss i kön, och det tog 15 minuter innan vi fick köpt våra biljetter. Sedan hade vi bara 5 minuter till godo så skyndade oss upp till SJUNDE våningen där  IMEX biografen låg. IMEX är såvitt jag vet,  en skärm som är speciellt framtagen för 3D filmer Och den var stor. Väldigt,  väldigt stor. 
 
 
 
 

Trots filmen endast vistats i en vecka fanns det ca bara 10 Pers i salongen. En stackare kom t.om utan sällskap. 

 
Filmen i sig själv var bra,  inte episk (inte som episka avatar) men bra. Jag misstänker att en del av det hade att göra med att ljudet inte var lika högt,  eller bra som i Malmös SF’s biosalongen. Men filmen var som  en bra äventyrsfilm.
 
 
Leave a Reply

