Allmänt · Uncategorized

Kulturdag till en Koreansk traditionell by (som en turistattraktion)

Hej alla!
Jag vet, jag är inte alls bra på att uppdatera er. Men denna intensivkursen är riktigt, riktigt intensiv. Jag pluggar 10 timmar om dagen, om inte mer. Sedan ska jag ju orka vara social med mina vänner, försöka hinna med träning när jag inte är förkyld, hinna äta. Ja, så bloggen har fått hamna efter.
 
Men hörde att många undrar, så här kommer en uppdatering om en resa vi gjorde i Oktober (tror jag det var).
 
 
 
Vi fick både se på ett traditionellt Koreanskt bröllop, dansupträdanden, och även konster med hästar (och ja, de var snälla mot hästarna). Konstigt nog odlade de även tobac där! Men på bilden är det bomullsplantor 😛 
 
 
Det var riktigt fint väder, och jag såg  några lustiga statyer också. Fråga mig inte vad de har för mening dock, det var det ingen som berättade.
 
 
 
 
 
Tyvärr kan jag inte ladda upp bilderna i full upplösning, det tillåter inte sidan. Men det var riktigt vacker. Tydligen kan träd ha gula löv i flera veckor! Andra träd har röda löv i flera veckor. Det är minst sagt spännande, och vackert.
 
Hoppas att alla har det bra!
 
och Grattis till min lilla kusin på hennes födelsedag!
 
Leave a Reply

