Allmänt · Uncategorized

Lördag i Chuncheon

Hej alla!
Igår hade jag en helt fantastisk lördag. Jag började äntligen komma förbi min hemska förkylning och jag hade en himla massa saker att köpa. Så jag, Mei och Lenni gav oss ut till shoppingdistriktet! Eller ja, först hade vi fingeravtrycks-lämning i lobbyn med alla andra, men sen bar det iväg!
 
Bussresan tog ungefär 7-10 minuter. I shoppingdistriktet finns både märkesbutiker, köpcentra och även en traditionell koreansk marknad! Jag behövde köpa  ett täcke, och de på “lotte mart” var inte alls i min smak. Efter många om och men hittade jag till slut ett riktigt vackert täcke. Mei berättade att hon varit där dagen innan och då var det så fullpackat med studenter att det var svårt att se alla för att välja (jag gick igenom väldigt många täcken innan jag såg detta, tycker synd om kvinnan och hennes väldigt gamla mamma som jobbade där och frågade ofta om jag inte tyckte DETTA täcket var fint, och jag sa hela tiden nej, eller snarare gestikulerade).
 
 
Vi fikade såklart också. Jag tog en islatte, den var riktigt god, tyvärr inte så billig. Det var Sverigepriser på latte.
 
Vi var inte hemma förrän sju på kvällen, och fick snabbt göra oss i ordning för vårt nästa äventyr, ut och äta och sen karaoke!
 
Vi gick runt en del bland restaurangerna innan vi stötte på två andra tjejer, en från vår utlänningsgrupp som är riktigt, riktigt blyg (nog en av de blygaste människor jag någonsin mött) och hennes room mate (alla har koreanska roomies). De tipsade om ett ställe som serverade kyckling, så gick dit.
 
Bra val. Den kyckling var så god! Godaste kycklingen jag någonsin ätit (förlåt min fästman, jag är alltid så ärlig, du får komma och äta det med mig så vet jag att du kommer lära dig hur man gör det hemma också)! Till det drack vi öl. Äntligen fick jag prova “Cass”, det ölmärket som har väldigt påkostade reklamer! Den var faktiskt god! Smakade väldigt ljust och lätt. 
 
Sedan gick vi för att sjunga karaoke, wow, jag behövde verkligen få sjunga. Det är verkligen stres-relief. Inte för att jag varit stressad här i Korea, men det verkade finnas lite stress kvar i min från Sverige.
 
 
Jag kommer inte lägga upp foton från karaokekvällen, får ändå respektera deras integritet, men Mei fick vara med på fotot innan, jag lär nog umgås mycket med henne när jag hinner, hon är sååå underbar, så det blir svårt att undvika foton på oss haha. 
 
 
Så ja, jag har det helt fantastiskt här! Hoppas ni har det bra i Sverige (eller var ni nu befinner er)
Kram!
 
 
Leave a Reply

