Allmänt · Uncategorized

Resan till Korea! Själva resan dit då ;)

Så, nu sitter jag här, snart 4 på natten, med en svensk förkylning och huvudvärk pga den, trots det är nog 20 grader ute just nu. Idag var det 30 på dagen. Hej sommar nr 2!

Men jag tänkte berätta om min resa i korta drag.

Två dagar innan resan började hade jag extrem klädångest, inte i “de passar inte!”-stil, utan att jag inte kunde ta med min alla mina älskade plagg. Men till slut fick jag nog ändå med det viktigaste, 22kg packning i en stor resväska, och ett X antal kilo i min carry-on.

 

 
För att fördriva tiden, och som en just-in-case-eat så köpte jag lite sushi på flygplatsen, men för att hålla mig till den säkra sidan tog jag ingen rå fisk, utan bara surimi  i ena och väldigt tillagad (lite för mycket för min smak) kycklig i den andra. 50DKK per tallrik, totally overprized, men det fick gå ändå. Det går inte precis att hitta billig mat på flygplatser ändå.
 
 

 
 
Efter sushi-ätandet tog jag mig till min gate, och sen bar det strax iväg! Allt gick väldigt smidigt!
 
 
Men så var det ju så… Jag hade inget direktflyg, utan transfer i Amsterdam. Väl där mötte jag upp med den andra tjejen från Sverige som fick KGSP-stipendium, och vi åt lite. Jag brukar hata pizza, men denna hade rekordtunn botten och var faktiskt riktigt god! Inte sådär äckligt fettig sm pizzor brukar vara.
 
 
Från Amsterdam till Incheon var det en plågsamt långsam flygresa. Inga skrikiga barn, inga konstiga medresenärer (förutom den stackars tanten som nog hade fallit ihop som kabinpersonalen hjälpte allt vad de kunde i deras lilla fixar-del). Nej, men jag kunde helt enkelt inte sova på grund av min förbaskade förkylning. Jag var extremt täppt i näsan, så täppt att jag i flera dagar nu haft lock för öronen (jag hade föredragit om det berodde på själva flygresan dock). Det jag lyckades sova var endast 2 timmar, för att sedan bli väckt av att det var dags för frukost, sådär tre timmar innan landning. 
 
Som TUR var hade jag en underbart bra Sophie Kinsella-bok med mig och läste den nästan hela flygresan. Jag såg bara en film, trots det var ett 11-timmars flyg. Jag såg “far from the Madding crown”, en ny film. Men jag tror det är en re-make för den kändes alldeles för bekant. Trots att den är rätt mysko.
 
 
Väl framme i Korea började jag få smått ångest över hur viktigt de tycker kalorier är, och kryddor, men sedan när jag åkte med alla andra KGSP-KNU (Kangwon national university) studenter kom jag snappt över det genom att prata sönder dem! Jag hade ju givetvis tagit en latte med min burrito. Men de verkade faktiskt inte ha något emot det, båda killarna som var vakna (en hel del sov) har ju faktiskt pratat med mig efteråt, haha.
 
Vi åkte i en fin buss och utsikten var bara så himla underbar. Jag upprepar. Underbar!
 
Fotot: Uppe till vänter är inifrån bussen, längst ner till vänster är utsikten från min INGLASADE BALKONG (omg yes, jag har alltid velat ha en helt inglasad balkong).
 
 
Sent på kvällen kom jag fram, det enda jag gjorde då var att upptäcka hur hemska backarna är att gå i (nejmen hej benhinneinflammationen), köpa vatten, sen gå upp och däcka, på mitt rum som inte hade en kuddde.
 
 
 
 
 
 
 
 
Leave a Reply

