Allmänt · Uncategorized

Första heldagen i Korea!

 
Första dagen i Korea. Vi började med att gå i grupp för att fixa bankkonto, jag tror vi var alla tjejer från “årets omgång” på Kangwon National University. Av någon anledning hade de delat upp så tjejerna var i en grupp för sig och kilarna för sig. 
Rätt så snart, nog vid 12-tiden, var vi färdiga för dagen och fick spendera resten av dagen hur vi ville. Jag var mest med Mei och Lenny, en från fillipinerna och den andra för thailand. . Först lunchade vi i en skolcafeeria. Sedan gick vi till “Lotte mart” för att köpa hem nödvändigheter. Jag köpte en kudde, SÅ SKÖN, att när vi gick hemom för en timmes vilopaus däckade jag riktigt skönt. Att gå i alla backar (här finns bara backar i princip) var lite som en workout for oss alla. Efter det gick vi ut och åt igen, denna gång utanför skolområdet. Vi hittade några billiga “burgare”, gjorda med ris istället för bröd. Det var gott! Dock hade vi missat att alla sorter innehöll kimchi (som är starkt), så vet inte riktigt om vi kommer gå dit igen. Kanske när vi vant oss vid chilli.
 
 
Staden är så himla vacker också! Den är omringad av skogstäckta berg, det finns riktigt mycket skog och grönska överallt, och även när jag sitter i mitt rum så “hör jag naturen”, alla små insekter om är i skogen, och jag gillar det. Samtidigt hör jag bilarna som kör förbi, så jag behöver inte känna mig som att jag faktiskt är ensam i en skog. Den enda nackdelen är myggbett. Hittils har jag fått tre, så att köpa myggstift är på min handlelista.
 
Här kommer fler bilder till er! Nu ska jag försöka vila bort min förkylning!
 
Leave a Reply

