Allmänt · Uncategorized

Flyttar utomlands!

Hej alla små ministalkers och andra som hittat hit!

Här kommer en liten uppdatering, jag har fått ett större stipendium i år och jag kommer spendera de kommande tre åren…. i SYDKOREA!

Först och främst kommer jag att studera språk i ett år på Kangwon National University, och följande två år kommer jag att läsa masterprogrammet i Sociologi på Seoul National University!

SNU (Seoul National University) är alltid omnämnt i Koreanska serier som det nästan ouppnåeliga, det är en riktig toppskola, och jag kom in tack vare mina fina rekommendationsbrev från professorerna på Peking University som jag hade förra hösten. Äntligen! Äntligen finns det de som uppskattar vad jag gör. På det stora hela, vettiga saker, inte som på jobb när jag hjälper en kund hitta smycken till bal/bröllop/osv.

Det var mest det jag ville uppdatera alla om. Vet att mina ministalkers säkert varit nyfikna på vad jag håller på med.

Sen är det ju den eviga frågan “Men din pojkvän då?”. “Vad min pojkvän?”. Så länge vi känner som vi känner kommer vi att ha ett förhållande, monogamt sådant (så ingen får för er något), kvittar var på jordens yta vi befinner oss. Slutar vi någonsin känna som vi känner, så kommer vi få ta det då. En bör aldrig ta ut något i förtid, varken dåliga eller bra saker. Det är en läxa jag lärde mig väldigt, väldigt längesen (också anledningen varför jag inte berättat förrän jag t.o.m har flygbiljetten).

På tal om flygbiljett- here it is!

Leave a Reply

