Beijinglivet · Uncategorized

2014- ett helt fantastiskt år!

 
 

2007- det är “det glömda” året för mig. 2014 kommer nog däremot bli året jag aldrig någonsin kommer glömma. Som titeln lyder har detta varit ett helt fantastiskt år för mig!

Jag har fått killen jag knappt trodde fanns på riktigt, för han är så himla awesome. Han värnar dock om sin integritet så jag kan tyvärr inte skicka foto på honom. Men han är, riktigt, riktigt snygg också ;P

Foto från en av våra resor i år. Han är den människan med en, också, snygg marinblå kappa.
 
Han och jag kan aldrig sätta ett bestämt datum för “när, var, hur”, för vår historia är väldigt, väldigt lång. Men hela detta året har han varit den enda i mina tankar, och i mitt kök haha.
 
Sedan bestämde vi oss för att ta en resa till Berlin! Det hade varit riktigt många år sen jag var där, typ 7 år, och Berlin var en stad jag faktiskt hade haft drömmar om. Riktiga drömmar. Så att åka dit igen var helt fantastiskt, och maten var god 😛
 
Jag shoppade en massa där också, ny garderob, hejhej!
 
Sedan lyckades jag upptäcka att jag inte avskyr att träna, det är bara vad mina idrottslärare fått mig att tro.  Faktum är att jag verkligen gillar att bli starkare, vigare, och bättre (fast att bli bättre har jag gillat sen jag var 13) och har insett att PopPilates är SKOJ! (Thank you Cassey Ho for that)

Jag lyckades till och med få fram snyggaste magen jag någonsin haft(men pga Kina är svår att behålla, jäkla livsfarlig smog)! Som bilden avslöjar har jag dessutom utökat min parfymkollektion och virkat 😀 Upptäckte även att chai-proteinpulver var gott att ha i bananpannkakor och att Sötin sötningsmedel lätt klumpar sig. Men det var allt varit kul och spännande att prova nya saker!
 
Sedan fick jag nästa impuls, uppmuntrat av underbara Alice att hälsa på henne i Paris. Jag släpade med mig min underbart goa gamla vän Emy! Kanske mer tvinga.. men jag vet att hon uppskattat det 😉
 
Vi matchade även i marinblått!
Sedan fick en behövande den blåa kappan och jag friskade upp mig i fin vår-rosa tröja från något franskt märke.
 
Efter Parisresan fick jag höra om ett stipendium till Beijing, till ett riktigt högt rankat universitet, Beijing University. Jag bestämde mig för att jag inte hade några roliga planer till hösten ändå så jag kunde lika gärna söka det. Jag fick det. Smått förvånad sade jag upp min lägenhet och bestämde mig för att börja fixa i mitt framtida hem efter resan, eller ja, jag fixade väl mer i trädgården än i hemmet.
 
Eller ja, egentligen kelade jag väl mer med min sötnos Simba.
 
Tog itu med det och till slut, med väldigt mycket hjälp från den där fantastiska pojkvännen jag nämnde i början, fick vi totalrenoverat trädgårdslandet, och några veckor senare hade vi färsk sallad varje dag!
 
Så. Jag flyttade alltså hit. Igen. Mitt föräldrahem, men har bestämt mig för att jag ska inte flytta ifrån pappa förrens jag har hjälpt honom skapa ett hem som skulle vara välkomnande för eventuell ny fru ;P
 
 
Sedan upptäckte jag det “heroine”läppstiftet min lillsyrra ägde (som jag senare skulle komma att köpa själv på en flygplats).
 
Såklart fick min älskade Kålle följa med till mitt nya hem. Men jag verkar ha varit för upptagen med att fixa rummet för att ta foton på honom :/
 
Sen bar det av mot Peking och Peking University! Det är härifrån som jag skriver inlägget. Och jag trivs här, väldigt, väldigt mycket.
 
Här i Kina är det inne med tråkiga kläder och ryggsäckar. I alla fall för studenterna. För att inte alltid få komplimanger och blickar efter mig försökte jag smälta in lite ;P Plus vakterna alltid ville ge mig glass var inget jag kunde tacka nej till, trots det är svårt att hålla sig smal i bröd-ris-och nudellandet. Lugg och gigantiska mobiler är ett måste i Kina, så det skaffade jag också 😉 
 
Jag har även träffat riktigt fantastiska människor. Smarta, snygga, roliga och knäppa! Precis som mig hehe.
 
Har även professorer som ser min akademiska potential och som verkligen ger mig uppmuntrande ord.

Så även om jag inte haft möjlighet (eller energin för den enorma ansträngningen det skulle ta) att behålla en låg vikt i Kina(svårt hoppa eller skutta inomhus med benhinneinflammation), så har jag åtminstone blivit både starkare och vigare. Skaffat ett fitnessband också, miband.  Se, även en riktigt snygg yogamatta (och den var riktigt billig). Är inte säker på om min älskade yogamatta kan följa med mig hem igen.
 
Så, 2014 är på väg till ett slut. Den dära snygga, smarta och underbara killen och jag har insett att vi faktiskt är lika awesome och därmed ett perfekt par, jag har insett att även om folk i Sverige verkligen gillar att trycka ner mig, så kan de aldrig stoppa mig, plus de människorna jag faktiskt ser upp till (som min professor som har ett institut på Seoul National University som är tillägnat honom) gillar, tror på mig, och fattar att jag är smart 😉 Jag har rest mer än jag någonsin gjort innan, och till slut äntligen börjat lära mig liiiiite kinesiska, som jag alltid tyckt låtit häftigt.
 
Givetvis har inte det alltid varit bra. Jag har faktiskt haft väldigt stora motgångar i år också. Men, som de säger “slutet gott, allting gott”
 
 
Jag önskar alla en riktigt trevlig nyår! Även ni som tror att jag inte gillar er (och antagligen har rätt i det).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Leave a Reply

