Allmänt · Uncategorized

Sjuk. Igen

 För tredje gången är jag sjuk I Beijing. Jag har tagit blodprov och röntgen av lungorna, två gånger av vardera. Två olika dagar på sjukhuset som tur är. Det gör RIKTIGT ont när de pickar lillfingret här. Nu har jag även slut på hello kitty plåster så måste jag dit igen har jag bara vanliga, deprimerande plåster att ta på. 
 
De (läkarna) har i alla fall packat på mig 3 olika mediciner två gånger om nu, så jag booorde ju bli frisk snart. Men har lyckats hosta sönder något, jag misstänker benbrott för det gör så galet himla ont. 
Jag tog en selfie innan jag slängde mig till närbutiken för köpa vatten häromdan. Hade slängt upp håret i en tofs och när jag släppte ut det fick jag detta virvarret.. som tydligen min storasyrra tyckte var snyggt, så får slänga upp bilden här tänkte jag 😛
 
 
 
För övrigt går det bra för mig, förutom att jag blir något utav en bitch när jag är sjuk och har ont. Blev så himla frustrerad på en tjej i klassen som inte tog till sig av min himla relevanta kritik, och hela tiden försökte kasta bort den, till hon till slut sa totalt emot sig själv. Då sade jag rätt ut att jag gav upp, jag ville ju bara säga några saker för att hon skulle kunna skriva en bra, och godkänd term paper. Dock fick professorn säga till tjejen att jag hade en bra poäng och det är bra att ta till sig av det jag sade. 
 
Det är riktigt skönt att professorerna inser relevansen i mina uttalanden här. Sedan av fem pers var jag den enda som presenterade en egen faktisk undersökning. Så professorn tyckte det lät riktigt intressant och han tyckte att jag borde göra, inte bara en term paper, utan en riktig artikel av det som hade kunnat bli publicerad i en akademisk tidsskrift. 
 
 
Det är här, bland folk som tänker och skapar teorier, som forskar och diskuterar, som jag verkligen hör hemma.
Leave a Reply

