Allmänt · Uncategorized

Beijing zoo

Häromveckan besökte jag Beijing zoo där jag skaffade en ny bästis!
Först berättade hen en hemlis för mig. Dessa sortens apor vet hur sånthär med vänskap fungerar 😉
 
Sedan tränade vi duck face tillsammans. Måste tyvärr erkänna att bilden blev ju lätt mycket bättre på hen än på mig.
 
Sen fick inte jag vara med längre! Haha. Så dundergullig, men samtidigt ser hen väldigt intelligent ut genom ögonen, plus hen var som vi sett väldigt social. Undrar lite vad IQn på dessa varelserna ligger på.
 
Sedan får ni ett foto där jag kramar en staty-elefant, för om jag ska vara helt ärligt är riktiga elefanter helt enkelt alldeles för fula. Tydligen finns det extremt många sorters elefanter också. Först när vi kom in i elefant-rummen så möttes vi av en EXTREMT stor elefant, tror det var afrikansk elefant, den påminde mig om ett monster från final fantasy-spel:
 
 
Men tro det eller ej, den afrikanska elefanten är minsann ännu fulare, och kanske inte lika stor. Men ändå det största djuret jag någonsin sett. Kändes verkligen som om den inte “hörde hemma” här, alltså, på vår planet. Kunde vi inte fått chocobos istället?
 
 
Tänk, stora söta fluffiga fåglar som går att rida på! Så underbart. Men nej, vi har elefanter.. Suck.  Sedan undrar folk varför folk försvinner så många timmar in i datorspel? Ha. 
 
 
Sedan såg vi denna vita tigern, i en annan inhängnad fanns en annan, men den stod på samma ställe hela tiden. Senare berättade min pojkvän att han sett någon hade kastat ner typ korv till den tigern. Trots alla tydliga skyltar att man ska INTE mata djuren. Hade jag sett det hade jag sagt till! Senare sa jag dock till en människa som använde blixt på mobilen när de fotade nattdjuren. Trots skyltar. Även om jag inte kan språket är det inte så svårt att uppmärksamma folk på skyltarna. Att folk inte respekterar regler som är för djurens välmående gör mig så himla arg!
 
En sköldpadda med helt för mycket attityd. 
 
 
Jag tog en väldigt välförtjänst sitt-paus. Beijing Zoo är väldigt stort,och smått förvirrande så det blev nog minst 20000 steg den dagen (vilket jag har koll på tack vare min awesome fitnesstracker Miband).
 
Nu har jag konstaterat med egna ögon att pandor är väldigt gulliga! Dock väldigt tråkiga. De bara äter och äter och äter och äter. Om jag var en panda hade jag minsann heller inte varit intresserad av andra pandor eftersom de bara sitter och äter hela tiden. Inte konstigt de dör ut. Hur har de ens kunnat överleva så himla länge? Är det någon som vet? De är ju totalt ointresserade av något annat än att äta(som de tar väldigt lång tid på sig att göra dessutom)
Denna apan var också dålig på att vara social, misstänker jag. Eftersom hens kompis alltid sprang ifrån hen. 
 
Avslutar med en bild från ett fint vattenfall i Beijing Zoo
 
 
 

.

 
 
 
 
Leave a Reply

