Allmänt · Uncategorized

Forbidden city in Beijing

Jag var även i förbjudna staden, när jag började bli sjuk (såklart jag blivit sjuk ny månad- ny sjukdom).Här kom jag också på att min storasysters pojkvän förtjänar en julklapp också, hehe. Så investerade i en sådan här. 
 
 
 
Vet inte hur många sådana portar under hus vi gick igenom innan vi var “framme”. Eftersom jag var sjuk lät jag min pojkvän göra all planering, vilket var skönt att slippa (även om jag inte själv visste när  vi var “framme”, okej, lite ovant var detväl.. men ändå skönt att slippa tänka). Som genusvetare är jag ju medveten om riskerna som finns med att en som tjej är van att ta allt ansvar för all planering. Vilket jag tror inte är så hälsosamt för någon i ett förhållande. Är tacksam min pojkvän också har insett detta.  Nåja, ska inte trötta ut mina läsare med hur extremt nöjd jag är i detta förhållandet, mot fler foton!
 
Jag tyckte ju att det var rätt mycket folk här. Men detta är out of season för turism. Vilket får mig att fundera vilket extremt folk-packade foton alla andra turister måste få. Måste även vara svårt att se något ens när det är folk överallt!
 
Details!
 
Istället för att läsa de där små infoskyltarna och säga “ahh oooh hmmm” som att det skulle vara det mest intressanta någonsin att veta när dynasti-ledaren som satte här föddes, så nöjde jag mig med att fota. Fotade skylten också, in case I change my mind.

Statue!! 
 
Statues on roof tops. The chinese really liked their statues.  Den längst ut är en gubbe som rider på en drake. Eller något. 
 
 
Om ut ifall man behöver känna sig något eleverad. 
 
och ja, där är jag.  Blev inte smygfotad lika många gånger som när jag var på sommarpalatset. misstänker det var för jag var i sällskap av min pojkvän.  Plus jag försökte hela tiden undvika så de inte KUNDE fota mig, mwuahaha. 

 
Min pappa sa att han ville bygga ett lusthus. Jag ska rösta på att han bygger en SÅNHÄR. Som ett utmaning, som ett projekt. Hur många har en sånhär i isn trädgård i SVERIGE liksom? hehehe
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Leave a Reply

