Allmänt · Uncategorized

Second “holiday” second time sick!

Givetvis, jag tycker nog, kanske, att det är tur att alla lektioner inte är borttagna utan endast flyttade (till riktiga helger) eftersom jag verkligen inte hade kunnat gå till dem.

Varit magsjuk i 4dagar nu, det är väl inte riktigt normalt? Hur ska man behandla det ens? På vårdguiden står bara “drick mycket vatten”, som om det skulle vara lätt när man sover mer än halva dygnet. Dålig aptit har jag också. Det är det jobbigaste ju. Eller nej, mina eksem som gör också att jag inte KAN träna, de är kanske det jobbigaste.

Jag älskar träna min blogilates och det är också skönt att ha varierat det med plugget.
Ja, November har mestadels varit väldigt ambitiöst pluggande.

Men några foton har jag lyckats ta!

 
Hösten kom till slut! Detta medför tydligen extrema temperaturskillnader som gör det väldigt svårt att “klä sig efter väder”, men fint är det!
 
 
Fotade mandarinerna hos professorn och hans fru (som också är professor). “At least one” sa Fru Professor och delade ut mandariner. De var riktiga goda. Varför var vi hos professorn? Denna gången spenderade vi hela fredagseftermiddagen och kvällen med att diskutera våra term paper proposal. Professorn kallade ut sin fru till rummet när jag började min presentation, hon är feminist och forskar mycket inom genusrelaterade ämnen. Så jag hoppas jag kan prata mer med henne för det finns saker jag verkligen vill prata om angående koreanska genusrelationer!
 
Eftersom jag är sjuk ska jag återgå till att vila nu. Kanske försöka få i mig mat, om jag lyckas fixa hem mat det vill säga.
 
Hoppas ni håller er friska!
 
Leave a Reply

