Allmänt · Uncategorized

Beijing every day life

Ni kanske har börjat undra var bilderna från kinamuren tagit vägen. Men alltså, jag har inte varit där än. Jag ska vara i Kina i några månader till, what’s the rush?

Istället för att åka på galna äventyr njuter jag av vardagslivet att vara en student i Beijing. För det mesta involverar det plugg, och mat. Mat är min favoritdel 😉

 
Jag har som tur är hittat ett jättebra pluggcafé, de flesta som bor här i Global Village vet om den, dock jämfört med andra priset i Beijing är det väldigt dyrt (väldigt dyrt är ändå billigare än i Sverige), plus att refill på drickan man köpt är alltid halva priset, eller halva priset för drickan om man köper något att äta. Underbar merförsäljning som jag alltid går på.  Sedan sitter en ändå där i flera timmar, så det blir värt det. Pluggandet blir gjort (antagligen för jag inte tar med mig min dator, längtar inte tills jag ska skriva min term paper).
 
 
 
Denna synen av folk som köper bakad sötpotatis (som jag ännu inte provat, är inte alltid förtjust i sötpotatis) och andra som köper färskpressad juice är det jag ser medans jag går till skolan. Det luktar alltså så himla gott, inte konstigt jag alltid är hungrig.
 
Fler människor som köper mat! Detta var på ställena det var lite kö, men jag blev ändå sugen på det, köpte det inte för jag skulle till en supermarket för köpa tråkiga saker som toapapper och tvättmedel. Men idag körde jag ändå en shoppingrunda innan det för det har börjat bli riktigt kallt på natten så jag behövde en stor, gosig pyjamas, och det finns det GOTT om här, söta är dem också. Bara pyjamaserna i sig är en anledning att aldrig åka hem igen…
 
Men oroa er inte, jag lär komma tillbaka, jag behöver frisk luft för att ens hålla mig vaken har jag märkt här efter konstant däckande i sängen så fort jag kommer hem.
 
Hoppas ni är piggare i Sverige!
 
(ps. Vill ni att jag ska skriva oftare hade lite uppmuntrande kommentarer här på bloggen varit ett perfekt sätt att visa det)
2 thoughts on “Beijing every day life

  1. Jag tycker iaf det är jättekul att läsa din blogg, blev nästan lite orolig när du inte skrivit på så länge och inte heller lagt upp några bilder på instagram =)
    Skönt att se att du har det bra!
    Kram från ett höstigt Malmö

    Like

    1. Hej Anna! Vad skoj att du läser den 🙂 Ja jo, instagram blev blockat av staten i Kina när det var protester i Hong Kong, vilket givetvis är tråkigt. Men det kommer nog snart ett inlägg till, för det var kulturfestival här så jag har några bra foton från det :)Kram

      Like

Leave a Reply

