Allmänt · Uncategorized

Högtider (helgledigt), mat, konstiga saker och shopping!

 
I onsdags började högtiden “National holiday” här. En vecka utan skola, bortresta vänner och som vanligt med min tur, en väldigt svår förkylning. Detta har lett till, förutom väldigt nödvändiga skämma-bort-mig-själv dagar har jag mest bara suttit på rummet framför en bra serie och käkat mat. Bilden här ovan är stekt bläckfisk med tre ton grön paprika typ och en jäkla massa ris. Vilket ni antagligen kan se.

Nyöppnade Etude.house. Hade varit på köpcentrat förr och visste det skulle öppna en ny  butik här men lade aldrig på minnet när. Lyckades såklart gå dit när det precis var nyöppnat så jag kunde få del av bra erbjudanden. Efter jag provat några saker inne i butiken bestämde jag mig för att jag verkligen gillar butiken och köpte lite nödvändiga saker (och lite till för jag kunde få 3 saker till priset av 1- vilket var saken jag först tänkt köpa för sig själv)
 
Passade även på att få rikktig manikyr för första gången i mitt liv. Välförtjänst bortskämdhet jag gav till mig själv. 
 
 
Eftersom det är högtid så har staden varit fint dekorerad med sånthär och liknande fina saker!! Det gör mig glad när saker är dekorerat.
 
 
Min jakt på varmchoklad-pulver fortsätter. Detta var NÄSTAN rätt. Varm mjölkte med chokladsmak. och givetvis med tillhörande burk med gele. För vem gillar liksom INTE flytande geleklumpar i sin dricka(antagligen så de resonerar)? 
 
och så bröd med kaffesmak. Mysko. Väldigt mysko. 
Har haft några fina soliga dagar nu i oktober, och hittade billig god mat, typ 23 svenska kr för all mat bilden ovan, såå gott! Blev lite magsjuk, men det är jag minst var tredje dag här så jag lär nog äta där igen, hehe. 
 
Gick in på en “Dr. Plant” butik för jag behövde balsam och lotion, passade även på att köpa duschkräm (för vet min som jag fått av chefen på Triangeln börjar ta slut) och shampoo. Alla sakerna luktar UNDERBART.
Mina fynd från Etude.house.  Fick en vattenflaska på köpet! Så himla bra!! Jag har funderat på att köpa en, jättebra till mina fruit-infused-water-drycker. Men så bara fick jag en sådär! Har redan börjat använda den 😀 Min  nya BB-creme är också jättebra. Så konstigt att det är enklare hitta smink till MIN hudton här än det är i Sverige.
 
och så skaffade jag Sims 4. För vad är skollov utan datorspel??
 
 
Hoppas ni har det bra i vardagen i Sverige!
 
 
Leave a Reply

