Allmänt · Uncategorized

Livet jag vill ha

Äntligen. Jag inser att jag är väldigt, väldigt glad här. Jag har inte hemlängtan alls. Ibland önskar jag dock att jag hade min katt här (kanske inte hans fällande päls, men honom) och han verkar verkligen olycklig och otämjbar utan mig.

Klockan är nu strax tre på natten och jag har nyss landat hemma efter en lång dag där jag fixat kinesisk försäkring, åkt till universitetet Beiwai för träffa några vänner( och lyckades planera in en shoppingdag inför morgondagen), tillbaka senare för att träffa upp killarna och vi åkte till en annan stadsdel för att äta middag och sedan ta drinkar (okej, för min del de andra drack öl, och jag tog bara en drink, jag “dricker ju inte” officiellt). med lite folk som jobbar på ambassaden här(schysst folk, känner mig rätt trygg med dem som representanter för Sverige)!

Det var så skönt att sitta och dricka och prata om allt möjligt.Det är lite lustigt när man pratar så mycket med så många att jag ibland glömmer bort att jag faktiskt sitter och gör detta i Beijing.

Det är faktiskt väldigt skönt att hänga mer med både killar och tjejer. Att kunna umgås ute på stan, sitta ute och äta tillsammans och bara ha trevligt. Jag har saknat det. Jag fick innan känslan av att svenskar är inte så sociala av sig som Beijingfolket verkar vara. Kan vara pga olika ekonomiska situationer eller olika livsstilar, vad vet jag? Jag vet mest att jag tror jag föredrar detta. Jag har märkt hur jag har börjat fråga folk hur det kommer sig att de kunde stanna kvar i Beijing även efter deras planerade tid att faktiskt vara här.

Foton från dagen kommer en annan dag helt enkelt, jag måste ju upp i morgon för att göra mig redo att visa tjejerna de bästa shopping-stråken! Det verkar nästan som om jag är en av de få personer som faktiskt vågar sig ut mest i områdena för att utforska, och på egen hand dessutom!

Jag har det bra! Hoppas ni har det också!
Kram

Leave a Reply

