Beijinglivet · trip

Beijing day 4

Idag har jag, återigen, hittat på en massa. Först var jag iväg med killarna (när jag väl kommit upp, tog lite välförtjänt sovmorgon) gick vi till två enorma malls, men när vi kom till den andra hade de redan tröttnat så jag stannade kvar och kollade runt själv.

– Åt på en koreansk restaurang med killarna- supergott!-

 

Där var mycket att se och jag fick tränat ina två fraser kinesiska som jag lärt mig haha. Dock var där väldigt många västerländska märkesbutiker, och jag tyckte inte de var så spännande här så efter ett tag gick jag och handlade mat och stuff på en stor mart för att sedan gå hem. 

 

 

-ett torg helt enkelt-

– finns så mycket att se, så många gator och gränder att utforska-

Hemma lämnade jag bara av lite saker för att sedan skynda mig till en butik där jag sett en underbar tröja, på väldigt mycket tillfällig rea som jag provat, supergosig och som mina systrar tyckte jag borde köpa (ja, och jag såklart) så gick dit och köpte den. Råkade även trilla in i en annan underbar butik som även hade mycket rea där jag kom ut med 3 nya plagg. Bland annat en tröja med en uggla på som säkert lillsyrran kommer sno när jag kommer hem, haha.

Därefter, var klockan förvånansvärt lite och jag gick med två tyska tjejer för att äta på en canteen på campus. Extremt mycket mat för väldigt lite pengar, just how I like it! Gott var det också.

– nudlar på canteen-

 

Sen gick jag hem och hade filmkväll med grabbarna. Vi såg bad neighboors. Den var mycket roligare att se i sällskap än när jag hade börjat se den på flyget (för att sedan välja att sova istället)

Ännu en underbar dag, men i morgon blir det att fixa viktiga saker igen, fylla på mitt campuskort (som man betalar med på canteens) och lista ut hur man tvättar kläder här.

Hoppas ni alla andra också har det bra!

Leave a Reply

