Allmänt · Uncategorized

Beijing dag 3

Då var det definitivt. Jag gillar verkligen Beijing! Idag var första dagen jag vågade mig ut på egen hand, detta för jag akut behövde en ny väska (låset hade gått sönder igår och pajjade totalt idag vilket lämnade mig med en väska som inte gick att stänga). Efter jag registrerar mig vid skolan och nu fått ett nytt, kinesiska namn: Ning, Huan Ting. Så mitt tilltalsnamn är väl Huan Ting, bara min pojkvän får kalla mig för Huan endast 😉 Jag är jätteglad av namnet och personen som hjälpte mig välja var en snäll dam vid registreringen. Jag sa mina 3 tydligaste egenskaper och berättade de för henne så fort jag fick veta att jag behövde ett kinesiskt namn, så valde hon namn utefter det. En vacker dag ska jag lära mig att skriva det på kinesiska också haha. 
 
Hur som helst kom  jag till slut iväg på min väska-jakt. Först lyckades jag hitta en butik med jättefina tröjor, ska eventuellt köpa en sjukt snygg tröja där. Tydligen passar jag i tröjor stl M här, så storleksskillnaden är inte lika illa som jag befarat. En S i sverige är som en M här. Byxor vågar jag inte prova, nog tur jag inte använder sådana, kvinnorns här har inga höfter så som jag har! Gick sedan några steg längre och då hittade jag en “daphne”-butik och allt såg så sjukt snyggt ut så var tvungen att gå in. Direkt hittade jag en väska jag blev helt kär i! Så köpte den meddetsamma när jag (till sllut) hittade prislappen och såg att den var nedsatt sådär 300yuan (alltså mer rabatt än den kostade- me likie). 
 
*Är den bara inte supersnygg?!
 
Tog sedan även en sväng inom makedonkan (jag var bara tvungen). 18 yuan för ett helt meal! Det är typ 20kr. Jag åt typ friterad kyckling som var väldigt stark (vilket jag inte hade någon aning om, jag kan ju inte kinesiska).
 
När jag kom tillbaka gick jag för att fixa mitt campus-card så jag kunde fixa wifi. Efter jag betalat och allt sa de jag behövde köpa en router också. Pengarna bara skyndar sig iväg här känns det som och det blir väldigt snabbt väldigt mycket pengar. Det är i alla fall billigare än jag levde i Sverige, men ändå!
 
Så voila! Här har ni ett inlägg till för jag fick igång mitt wifi och chillar lite, det är ju lördag trots allt. 
 
Jag vet att många av er har efterfrågat foton, så jag överförde faktiskt från kameran idag för ER skull ^^

Efter ingången till campus. En massa bås där de.. har faktiskt ingen aning vad de gör 😛
 
En av universitetsbyggnaderna
 
Här är gymmet! Kostar nästan 700yuan för ett halvår. Men här finns en MASSA saker, swimmingpool, badminton, squash, basketbollplaner, pingisbord (en jäkla massa), danssalar , enorma klätterväggar (jag måste abra göra det en dag, kvittar hur ont min benhinna har)
 
 
 
 

och väldigt mycket mer

 
 
Här är jag! På mitt nya universitetsområde, skyddar ögonen lite från solen. Den är ENORMT stark. Jag har tur att jag inte bränt mig. Ser ni så snygg min väska är? Den kommer, om möjligt, vara ännu snyggare till in höstkappa jag kommer börja ha när det blir kallare (Här är mellan 25-30 grader varje dag nu)

Sååå coolt!

Nya och gamla hus, det är en underbar mix här!
 
Leave a Reply

