Allmänt · Uncategorized

Hejdå Malmö!

Sådär! Nu har jag officiellt flyttat från storstaden. Bor för tillfället på landet, tills jag ska flytta till en ÄNNU större stad- Beijing! Jag hade spontansökt ett stipendium och utbyte genom sociologiska institutionen i Lund, och jag fick det! Så nu påbörjar jag mina masterstudies in Sociology at Peking University. PKU som jag hädanefter kommer förkorta Peking University är rankat som det 46:e bästa universitetet… i VÄRLDEN. Oh yes. För ett års masterstudier kostar det ca 38000kr. För mig? Inget, eftersom jag har utbyte, stipendie and stuff. Så ja, tänkte börja blogga lite mer frekvent nu så folk vet vad som händer (vet ni vill veta) eftersom jag antagligen inte kommer ha tillgång till facebook (bestämde mig för att inte slita ut mig i jakten på det. Jag kan leva utan det)

Nytt för sommar-hösten som vi hamnat i är att jag börjat använda mer läppstift eftersom jag under en lång period inte fick använda ögonsmink 😦

Nu ska jag fortsätta packa vidare!

Happy sunday alla!

Leave a Reply

