Allmänt · Uncategorized

Två dagar i veckan jag verkligen behöver

Som ni kanske vet, märker och upplever brukar vardagar fyllas med stess. Mycket saker att göra, känns som tiden tar slut. Ibland tror man det blir bätte om man tar itu med det “senare” .Detta “senare” har dock en tendens att orsaka stress och ändå inte bli av.

Jag gör såhär, när helgen, eller annan lämplig dag infaller (om en ex. ska jobba på helgen) så tar jag mig en “slappardag”. Slappardagen är underbar. På den dagen finns INGET jag BEHÖVER eller MÅSTE göra. För helt ärligt, sånt kommer en inte undan om en inte tar sig tid att ta paus från det. Slappardagen finns inga måsten, inte ens svara på sms är ett måste. Inget som kan stressa en alls. Jag fåe visserligen aldrig något “vettigt” gjort. Men vet ni? Jag är väldigt övertygad om att min kropp och själ verkligen behövt det. Tror alla behöver
vila sig, om en nu inte siktar på att gå in i väggen.


Efter slappardagen kommer min “no-stress” och “ta-hand-om-mig”-dag. Den är lite svårare att förklara. Men på den brukar jag göra saker som jag kommer må bra av i slutändan. Som att städa, ta en promenad, ta all tvätten. Det blir lite vad det blir, det viktigaste är ändå att inte stressa (ja precis, jag siktar på två stressfria dagar). Idag tog jag en promenad, städare, diskade en massa från gårdagens storkok (ja jag ladade underbar god middag på min slappardag. Åh vad jag längtat efter den maträtten -kycklinglevergryta), tvättade 6h, spelat sims, kollat på serier och nu har jag en aloe vera sovmask på mig och hårinpackning jag tänker sova med. Jag har fått en del gjort, helt utan att stressa, utan att tycka det är jobbigt eller tråkigt.


Ännu viktigare är nog: Man MÅSTE INTE ha sånna här dagar, hade jag velat gå på den dära festen så kommer inte slapparkvällen före. Men, sånna här dagar är väldigt underbara att ta sig paus från allt annat för att avnjuta.





Såg lite fina löv när jag tog min promenad 🙂

Leave a Reply

