Allmänt · Uncategorized

Restaurangrecension- Sushi: Samurai

Äntligen! Nu har jag ätit sushi igen. Tog mig till ett ställe som personen som bjöd mig på sushi förra sommaren inte ville gå till för det drivs av en vit familj (som jag uppfattat det). Men misströsta ej! Vita kan också göra sushi 😉
 
Jag kan ju omöligt åka hela vägen till Yukai med magkramp för tröstköpa sushi varje gång jag mår dåligt och är trött. Samurai (i Malmö) ligger både närmre och är värd resan. Dock är det ingen möjlighet att äta där (förutom om man ska trycka i sig en snabb lunch), för snabbt gick det sannerligen. Min sushi var klar på mindre än 5 minuter och allt mitt prat om hur jag gillar spicy mayo såsen gav mig 2 specialare-sushis på köpet 😛
 
Mums!
 
Jag gillar faktiskt Samurai mycket, mycket mer än stället som ligger lite längre mot centralen på samma väg(för tillfälligt glömt vad den heter). 
12 bitar för 95 spänn, ja, jag fick 14. 
 
Detta kommer definitivt bli mitt nya köpa-hem-sushi-ställe för de var trevliga, sushin var jättegod och de snålade inte med ingefäran eller sås! Rekommenderas varmt!
 
Ett pluspoäng för deras take-away är rätt häftig, och kolla, detta är ju även lite smygreklam 😉
Leave a Reply

