Allmänt · Uncategorized

Tandläkarbesök

Idag var jag hos tandläkaren! Det var en riktigt trevlig en denna gången. Jag fick lite nyheter:
 
Bra nyheter:
  • Inga hål i tänderna (får behålla billigaste frisktandvårdförsäkringen)
  • Hade inte inflammerat tandkött
  • Behöver inte åka dit igen förrens 1,5 år då det är nästa vanliga genomgång
  • Fick välja om jag ville ha munskölj eller banankräm efter putsningen (jag valde banankräm). 
Dåliga nyheter:
  • Det som inte var inflammerat tandkött var helt enkelt sår efter att jag använt för hård tandborste+antagligen borstat för hårt 😦
  • Jag fick med mig en mjuk tandborste, såndär som säkert är värd bara 3 kr (min senaste köpta- skadliga kostade sådär 25 kr).
  • Jag måste utveckla en hel del nya borsta tänderna-taktiker för att vara hälsosam och komma åt överallt
Översikt: 
Jag är nöjd med dagens tandläkarbesök! Betyder fortsatt icke-rädsla för tandläkare 🙂
Leave a Reply

