Allmänt · Uncategorized

mustascher

Jag tror vi alla kan konstatera det. mustascher är inne, alltså, modernt. Folk tycker det är snyggt. Det är även hipsterklassat.
 
Jag har tänkt på mustascher, som då sitter på män, inte smycken, ett visst tag nu. Ett år, ett halvår, några månader? Inte säker. min tidsuppfattning är rätt skev för tillfället (läs: alltid). Jag märkte att de flesta (män) med snygg klädstil jag såg även hade mustasch. Tyvärr även mitt ex. Vilket egentligen gör det hela mer irriterande.
 
Men varför denna plötsliga besatthet av mustascher? Eller är det så att jag blivit så gammal att “snygga killar” för mig är män 25-32 och den åldern kanske där alltid brukar vara en stor andel som har mustascher? Jag är personligen inte sådär jätteförtjust i mustascher i sig, och de har en tendens att stickas om man vill kyssa en person som kanske har lite mörkare hårfärg(=tjockare hårstrån). Men jag har nog en misstänksam dragning till hipsterstilen, eller som jag kallar det: Universitetsstilen eller “redo att bli pappa”-stilen.’
 
Jag vet inte varför det känns som att de i 30-års åldern som har mustasch är redo att bli pappa. Kanske beror det på att min egen pappa försökte odla mustasch då, och då hade han ändå två barn redan.
 
Nej, nog om mustascher på män! Sätt det på kvinnor också, dragkings är också, för det mesta, fina att tita på, mwhehehe.
 
Nejmen titta! En pony-community, and there’s one really proud pony XD

😀

 
 
Leave a Reply

