Allmänt · Uncategorized

…hej väggen!

Usch, nu kom den dära väggen oroväckande nära. Eller ja, för 2 dagar var den där.

Jag hade ju varit sjuk HELA Januari och lite in på Februari, den 4:e fick jag veta vad jag skulle göra istället för grupparbetet. Jag skulle göra en egen empirisk undersökning och analysera denna med hjälp av sociologiska teorier- 4-5 sidor text. 2 dagar senare, alltså den 6:e feb, e fick jag reda på att inlämningen inte var på måndagen (som jag då antecknat) utan fredagen den 8:e. Det betyder att alla andra, som jobbade i grupper om 3-5 pers hade ca 2 veckor på sig att skriva 8-10 sidor, medans jag hade 4 dagar på mig att skriva 4-5 sidor. Tack för det halsfluss och influensan!

Men! Det blev klart, 5 fullspäckade sidor med teori, analys och beskrivning, tankspridd som jag ändå alltid är, är jag säker på att det finns något i teoridelen jag tar upp som jag missar att prata om, platsbrist var det, i analysen. Jag hoppas inte det ger allt för många “minuspoäng” så jag behöver komplettera. Jag brukar aldrig behöva komplettera, men min handledare verkar smått sträng, plus så kom jag inte på hans föreläsning heller på fredagen den 8:e…

Den 8:e på morgonen var jag helt slutkörd eftersom jag suttit uppe hela natten för att bli klar med arbetet. Inlämningen som var 23.00 samma dag kunde jag inte arbeta tills, för jag skulle iväg och fira min mammas födelsedag!

Den 9:e var jag så extremt trött så jag orkade bara åka hem, sen halvsov jag tills jag lade mig på riktigt. Tyvärr missade jag en, som måste varit extremt trevlig, fest. Men jag kunde knappt hålla ögonen öppna ens.

Nej, den där väggen som hindrar mig från saker måste jag skjuta bort igen, att gymma är ett perfekt sätt att göra det. Men då måste jag komma till gymmet också, och jag är inte riktigt säker på det är värt 2400kr att gå till ett gym där det aldrig finns plats på tjejgymmet…

Nejmen titta! Räkcocktail !

Leave a Reply

