Allmänt · Uncategorized

…och ännu en gång står hon utan en prins

Jag har aldrig någonsin gått på bal…

…och återigen har jag chans att gå på bal. Återigen har jag ingen att gå med, återigen har jag ont om pengar (världens vackraste klänning kostade 12000 när jag provade den när jag var 15) och återigen finns där ingen som övertalar mig om att få det att funka. Men denna gången är annorlunda, denna gången känns som min sista chans någonstans.

Återigen står jag där utan en prins som vill släpa med mig till en bal.

Ja, jag vet att jag är feminist, genusvetare och allt, men det är svårt att ta dö på de starkaste barndomsdrömmarna(“tack” för det Snövit, Askungen och Törnrosa!).

Mina baldrömmar får dö till låten “Love Story” med Taylor Swift.
“Romeo take me somewhere we can be alone, I’ll be waiting all there is left to do is run. You’ll be the prince and I’ll be the princess. It’s a love story, baby, just say yes”

http://www.youtube.com/watch?v=8xg3vE8Ie_E

Leave a Reply

