Allmänt · Uncategorized

Studiemotivation.. Where aaaaaare you?

Nu är det Februari. Jag hade infektioner i kroppen nästan hela januari (från dewn 13:e), allt som återstår är en seg förkylning nu. När skolan började i Januari var jag jätteduktig som antecknade på lektionerna, antecknade från kurslitteraturen- och sen renskrev jag allt också! 
 
Sen blev jag sjuk… och nu när jag försöker ta upp boken igen så bara går det inte. Jag ligger med boken på magen och anteckningsblocket ligger sidan om, jag öppnar boken… och sen sträcker jag mig efter mobilen. Nu är frågan: Hur löser jag detta? Jag har en salstenta om bara några veckor (2 tror jag), och jag väntar på mailsvar från min lärare på hur jag ska komplettera gruppuppgiften jag missat (eftersom jag låg hemma i feber när de skulle genomföra undersökningen). Den enda studiemotiavationen jag har hemma just nu är choklad, men den verkade inte hjälpa så himla mycket. Sen är jag fortfarande rätt post-sjukdom-seg, och hes i halsen (lutar åt ännu en missad körsång, kommer jag ens bli frisk tills konserten?).
 
Vissa personer sitter på FB när de bör plugga. Jag behöver inte ens göra något annat för att inte plugga. Kan ju bara sitta rakt upp och ner med böckerna framför mig och ändå inte göra något. Undra om det är vanligt…
 
Nej minsann, jag får nog gå och koka lite snabbkaffe (med daimkross i) och hoppas att det hjälper. Eller så får jag intala mig att det måste funka och hoppas att placebo-effekten sätter sig. 
 
*10 minuter senare*- fick nyss datorproblem. Skulle ta upp aktivitetshanteraren och då fick jag svart skärm istället. Kul. Ny prioritering: Fixa datorn lite och SEN plugga, och någonstans där emellan börja med mammas födelsedagspresent.
 
Nämen titta! Ett frieri! (yes, jag har The Sims som app på mobilen)
 
 
 
Leave a Reply

