Allmänt · Uncategorized

Nu har jag läst den

Herreguh, ögonen kan inte riktigt fokusera. Jag har läst “Gul Utanpå” i ett sträck bortsett från sådär 5 sms utbyten. Det tog ca 5 timmar, eller 4. Att läsa boken då, inte att skicka sms. Jag gillar läsa böcker i sträck, det är enklare att leva sig in i världen då.

Jag vet inte vad jag kan säga om boken, det går ju inte precis att kritisera innehållet, jag kan ju inte kritisera någons liv. Men den var fyndigt skriven på sina ställen.

Jag hade väl lite hoppats på att det skulle ge mig lite insyn i hur svenskar med asiatiskt utseende blir bemötta i Sverige, på ett lite djupare plan. Jag tycker inte att jag fick det, men ångrar inte att jag läst boken. Inte än, i alla fall.

Han verkar i alla fall ha fått ligga mer än de flesta kines(föräldrar-o- kultur)-svenskarna (född-o-uppväxt-o-kultur) jag känner. Kanske är det för han är svensk(kultur-uppväxt)? Det hade i alla fall varit ett himla intressant ämne att forska om. Dock inte för mig kanske, jag har ju mitt asexualitets-arbete.

 
Nämen titta- fyrverkerier (fyrverkerier omnämns faktiskt i boken så det är inte HELT off)!
 
Leave a Reply

