Allmänt · Uncategorized

Nej, nu vill jag växa upp..

Idag bara slog det mig, eller ja, det kanske har växt fram under tid… Vet inte hur jag kom in på den, men helt plötsligt kollade jag på en lägenhetsannons. Lägenheten hade varit PERFEKT för mig och Kålle, om jag bara haft ett fast jobb med något sånär bra inkomst hade jag definitivt velat skaffa den.

Jag är trött på att plugga nu, känns som om nästa termin kommer jag bara plugga för att jag ska kunna behålla min nuvarande lägenhet. Jag vill skaffa deltidsjobb för att komma ut på jobbmarknaden, men jag skulle inte klara att jobba deltid och plugga heltid, jag har inte den sortens energi helt enkelt (bero på massa annat jag inte pratar om här). Men om jag pluggar deltid kommer jag bara få deltids-CSN ( om jag nu får rätt till CSN över huvud taget eftersom min kandidatuppsats är uppskjuten av mig), vilket gör att om jag då inte lyckas få extrajobb kommer jag knappt ha råd att leva efter räkningarna är betalda.

Och jag vet fortfarande inte hur jag ska göra eller vad jag ska välja…

Men jag är redo för det andra nu. Jag är redo för att ha en mer stabil tillvaro, jag är redo att ge upp singellivet, jag är redo för att jobba, jag är redo för att ha lån för en lägenhet, jag känner mig redo för att ge upp festandet, jag känner nästan… att jag kan nästan bli redo för barn också!(ja, om nått år iaf..).

Det finns bara några saker jag måste fixa först…Som examen, jobb. Hmm, bara examen och jobb? Det kan väl inte vara SÅ svårt, får se till att ta examen till sommaren då och försöka ha fixat ett jobb jag kan börja med när jag slutat.

..Då behöver jag egentligen bara överleva vår-försommaren…
Nejmen titta, lite mindre seriösa naglar!

Leave a Reply

