Allmänt · Uncategorized

Ja, ursäkta? Men mitt liv involverar dig

Alla funderar väl på det ibland?
“Varför har jag inte av från den personen?”, om man frågar (ja, jag brukar vara en sån som frågar) brukar det komma saker som “Nej, jag har varit upptagen”. Upptagen med vad? Jo, det brukar för det mesta alltid vara “saker som ligger nära”. De kan känna sig stressade om man vill träffas en stund. Alltså, nu får ju de prioritera vad de vill, men jag försöker ta mig tid åt de vännerna också- även om jag har andra saker att oroa mig för, antagligen lite mer än de själva har(jag har bara valt att inte klaga på det, inte fbuppdatera om det osv)- för jag vill i alla fall att de ska vara en del av mitt liv.

Men ibland får en ju inte samma respons tillbaka, och efter ett tag blir jag iaf, trött, på att vara den enda aktiva sidan i en vänskapsrelation. Så jag kanske slutar vara aktiv i vänskapsrelationen tills jag märker att den andra sidan är aktiv igen.

Det finns saker jag skulle vilja berätta, saker jag egentligen behöver prata om kanske, men tänker inte prata till döva öron.

Här kommer en (helt orelaterad?) bild:

Leave a Reply

