Allmänt · Uncategorized

Sunday dinner!

Ja, äntligen! Äntligen har jag en kompis som jag kan bilda en fast tradition med, och det var på hennes initiativ. Ja, nu har vi ju bara gjort det en gång, men det började väldigt, väldigt bra!

Inbjudan för söndagsmiddag fick jag under en fika, som var jättehärlig och precis vad vi behövde (förutom mat) innan en fest:

 
 
 
 
Ja, det var en rolig kväll! Ska försöka släpa med henne på fler fester så hon kan träna sin svenska och träffa lite nytt folk, även om jag gärna haft henne för mig själv 😛
 
och då till söndagsmiddagen: Vi gjorde, baconinlindad cremecheesefyllda kycklingfileér, till det hade vi ungsbakad augergine (eller hur det stavas). Till efterrätt (som ena gästen tyvärr missade för han hade åkt hem) var det friterad camembert med skogsmarmelad till (jo, det passar utmärkt) och sedan gjorde vi nutellakakor, de är minst sagt beroendeframkallande!
 
Bildbevis: 
 
 
och för att ni ska bli lite extra avundsjuka kommer här ännu en bild på brieosten:
 
 
Jag har en känsla av att det kommer bli en underbart god tradition! 🙂
Leave a Reply

