Allmänt · Uncategorized

Men då är du väl kär?

Nej, nu klarar jag inte mer! Nu måste jag få skrika ut det, men jag tror det gör sig bättre om jag skriver det här (och slipper bli vräkt för jag skriker i lägenheten).

Jag är trött på att folk förväntar sig att man ska bli kär och få känslor för folk till höger och vänster. Ifall jag börjar träffa någon är de första frågorna jag får “är du kär?”. MÅSTE man alltid vara kär? Kan man inte få umgås med någon UTAN att vara kär? Jag får ju även bara frågan också när jag umgås med en ny kille, aldrig någonsin när jag umgås med en tjej. Åh alltid dessa förutfattade meningar.

Det känns som om det finns en sånhär allmän uppfattning bland folk att man måste skaffa känslor för någon inom 3 träffar, bland vissa man träffar så har de lyckats skaffa några slags känslor inom loppet av 1 träff(hur fan lyckades dem med det?).. Nu är jag så jävla trött på det. Ja, jag må kanske vara känsloskadad, känslodöd, alla Känslo”någonting negativt” du kan komma på, Men kan inte jag få vara det? Måste du förvänta dig att jag ska vara som alla andra?

Nej, jag tänker inte försöka vara som alla andra, jag VILL inte vara som alla andra. Jag är så trött på alla ska dela upp allting i “rätt och fel”. Funkar jag inte som alla andra är jag “fel”, men fine, tyck du att jag är fel, men låt mig vara det! Försök inte övertala mig om att “nej men tycker du om honom och träffar honom så ofta kommer du få känslor” eller “Jag tycker om dig så du kommer tycka om mig snart också” eller “Men bara ha sex med honom då”. Men nej! Jag tänker inte tänka på “rätt” sätt. Jag tänker inte anpassa mig efter dina mallar hur saker ska vara, och jag tänker inte låtsas som att jag tänker så heller.

För det gör jag inte. Jag tänker som jag tänker, kanske i framtiden kommer jag tänka på ett annat sätt. Men just nu tänker jag som jag tänker, och vill du ge mig “råd” eller prata med mig om mitt liv får du tänka utanför dina facit, för jag har kastat regelboken.

Leave a Reply

