Allmänt · Uncategorized

Sushi på Emporia

Var på Hatoba sushi häromdan med en superhärlig tjej. Eller rättare sagt, vi gick till food court och jag beställde sushi och hon hamburgare.

Behövde inte vänta så länge på sushin (trots jag hade beställt en lite mer “special” variant också som hette New Yorker). Men egentligen beställde jag bara makis (kanske dumt att kalla det för sushi, fel term ju :P).

När jag fick mina makibitar tänkte jag inte så mkt på det förutom att hosomakirullen var VERKLIGEN liten och futomaki-rullen hade VÄLDIGT stor omkrets… Laxen i hosomakin var lite sådär ojämnt placerad. Jag har sett mycket vackrare sushibitar. Sedan, efter pregat in en hel futomaki-bit, kvävdes jag nästan av den då otroligt långa sjögräsbiten. Efter en omständig hosta-o-äckla-sig-process fick jag då “loss” sjögräsbiten. Så VARNING alla, de dära sjögräsbitarna är inte att leka med!

Sedan i futomakin var min friterade räka gjord på små,vanliga svenska räkor, vilket är bra (förstör ju inte precis naturen), men jag hade gärna fått mer än totalt 3 räkbitar typ. Kanske 4 i tjocklek eller så? Frityrsmeten kändes väldigt smetig, jag har definitivt ätit bättre tempura-makis i mitt liv.

Trots jag här har många punkter som är mindre bra, hade jag ändå valt det över hamburgare igen! Men nästa gång på food court där lär jag leta efter något helt annat….

Nämen titta, den tidigare nämnda sushin(makisarna)!

Leave a Reply

