Allmänt · Uncategorized

och så ett litet test

Hittade en liten såndär “fjortisgrej” för då tjejer, och ja, den kategorin faller jag ju innanför xD Det som jag tycker är bra med testet (ögnade igenom det) är att “naturlig” är att inte påverka utseendet/kroppen med kosmetik och teknik, och att använda mkt är att vara “plastig”. Detta visar ändå på att vara så “bra sminkad” som möjligt inte blir en naturlig tjej. Sedan kan folk givetvis antingen tycka att “naturligt” är bra eller “barbie” är bra- det kan inte jag påverka. Men… låt oss se, hur kommer det gå för mig?

Hur naturlig är du?
(alla tjejer måste göra det här, bara för att vi kan)

Du har..
(x) Mascara över 100 kr …
(x) En plattång
() En locktång
(x) Designparfym 
(x) Fondation över 200 kr

() Ögonfransböjare
( x) Olika borttagningsmedel
( ) Speciell hårbalsam i en sprayflaska
(x) Läppglans över 100 kr
(x) Hårinpackning
(x) Bodybutter
(x) Bodylotion
(x) Parfym över 300 kr

Poäng: 10
Du..
(x) Använder locktång/plattång varje dag
() Använder fondation varje dag
() Använder mascara varje dag
( x) Använder kajal varje dag
() Avänder läppglans varje dag
() Använder bodybutter varje dag
() Använder bodylotion varje dag
( x) Använder ansiktsrengöring varje dag
( ) Använder hårinpackning varje dag
() Använder hårspray varje dag
(x) Tränar på Gym
() Klipper dig varannan/varje månad

Poäng: 4

Du har..
(x) Tonat håret förut
(x) Färgat / slingat håret
(x) Haft Hårförlängning
() Piercat dig
() Tatuerat dig
() Tagit hål i öronen

Poäng: 3

Slutpoäng:

( ) 0-10 Naturligtvis naturliga tjejen!
( ) 10-15 Konstgjord behandlad blomma
(x) 15-20 Kanariefågel i nordisk miljö
( ) 20-25 Fryst jordgubbe
() 25-30 Barbiedocka. Bara plast

 

 

Ok, efter ha kollat igenom lite undrar jag vem som gjorde testet? Vissa saker (som gym och body lotion) hör enligt mig endast till “ta hand om sig”, och inte att “modifiera” sig. Nåja, jag modifierar mig också en del 😛 Men “Kanariefågel i nordisk milö” lät ju rätt mysigt. 

Leave a Reply

