Allmänt · Uncategorized

Hjälpsamma människor- oslagbart!

Det är faktiskt något av de få saker som kan göra mig väldigt väldigt glad. (ok, kanske överdrivt, but u get the point).
Idag, fick jag förmig. Jag kanske kan fråga personalen i skobutiken om jag kan reklamera de dära skorna som en vacker dag bara fattades en bit färg på skon. Inte snyggt även om en kompis påstod att de fick “charm” då. Efter en liten utfrågning “HAr du kvitto? Hade du impregnerat dem?” Kvittot var jag lite halvt osäker på, men klart jag hade impregnerat dem! Måste ju vara rädd om sina saker… Så gick hem o hämtade kvittot sen tillbaka och kollade upp nya skor. Hittade ett par snygga (yay) som dessutom var billigare än förra paret. Nya, hela skor och pengar i handen- win situation 🙂

Sedan, då jag redan fått min nya mobil, som kräver microsim (o nej, det är INTE apple-produkt), var jag inställt på att köpa en såndära-som-jag-inte-behöver-använda-mer-än-engång-som-heter-simkortsklippare, hade ringt en butik innan och frågat om de hade. När jag väl kommer till butiken, så frågade jag snällt butiksbiträdet om han kunde tänka sig hjälpa mig med att klippa- jag gillar inte att chansa på saker när jag är ensam, o mitt manuala simkortsklippande hade inte gått så bra (provade på ett simkort jag hade liggandes). Men jo, killen gick bort och bad mig räcka simkortet, han sade att om jag bara behöver använda grejen en gång kan han fixa det åt mig. Så nu slapp jag lägga ut 100 kr på en sån tack. Ett stort TACK till den killen.

En annan härlig människa idag var mannen som såg mig bli besviken över pantstationen inte funkade (hade släpat med mig inte bara en utan två kassar pantburkar/flaskor), och rekommenderade ett annat ställe nära där jag kunde panta.

Alla dessa härliga och hjälpsamma människor (de kunde ju lika gärna låtit bli att vara så tillmötesgående) gjorde min dag underbar! Sedan att jag numera har en fungerande, vacker och bra ny mobil.. och sitter hemma med min söta katt.

Life is good 🙂

Så ska jag fixa födelsedags-saker till storasyrrans om fyller år idag, medans jag dricker lösvikts-te.

Nämen titta, de dära nya skorna!

Leave a Reply

