Allmänt · Uncategorized

Så sjukt frustrerande

Ok, om det är såhär: En har middagsplaner med en person. En person bara fick för sig att jag hade tänkt ha maten klar tills personen skulle komma. HAHA, liksom. Vafan tror du på? Ser jag ut som en hemmafru? Ok, mitt utseende skulle möjligtvis passa för en hemmafru, men det är jag inte. Jag upprepar: INTE.

Jag tänkte vi kunde dela 50/50. Den personen fick välja tema, jag valde själva rätter. Tänkte vara sådär extra duktig och gå och handla innan. Sen upptäckte jag det där antagandet. och HELL NO. Planerna ställdes in meddetsamma.

Men efterrätten, speciellt utvalt efter temat, gjorde jag ändå.

Den jävla efterrätten orsakade att min kastrull numera har ett 3 mm tjockt lager av BRÄNT över HELA bottnen (min kastrull är mini), och det är min ENDA kastrull också.

Vilket gjorde det extra jobbigt när jag för tillfället hade förträngt det hemska, och var på väg att göra te. Men det går ju inte att värma vatten i en bränd kastrull.

Så min kastrull är totalförstörd, över nått som inte ens blev så gott, som var för en person som sen inte ens kom (när jag var på förlåtande-humör fick personen en andra chans).

Denna personen är antagligen helt ignorant över mina känslor. Jag hade ju givetvis också städat hela lägenheten supernoga också eftersom personen kan möjligtvis vara lite allergisk mot min katt.

Min katt som jag dessutom badade (och det är inte så jävla lätt) för detta.

Nej, som ursäkt för personens dåliga (enligt mig) beteende (här krävs nog säga att personen nästintill störigt mkt hade sagt hur mkt den saknade mig, jag var inte lika givmild med orden- o sen ändå inte kommer när den har chans? vafan är det?) skulle det krävas ngt extremt gulligt, fint, och genomtänkt.

Men nej, sån är inte den personen. Nu är jag bitter och kan inte låta bli att tänka på andra som skulle hanterat situationen mkt bättre. Men det kan jag givetvis inte berätta/säga, för det är inte vidare pedagogiskt.

Nämen titta, Kålle-den-supersöta-katten!

Leave a Reply

