Allmänt · Uncategorized

Min kropp- mina beslut!

Eftersom min kropp är just min kropp, så är det jag som bestämmer vad som händer med den. Jag är väldigt nöjd med min kropp, även om jag i andras ögon kanske “har några onödiga kg”. Men vad de tycker spelar ingen roll, inte förrens de yttrar det negativt. Jag vill inte höra ngt negativt om ngt som jag är positivt inställd till. Mitt BMI säger “hälsosam”, jag är inte modellsmal, inte heller vill jag vara det. Jag har absolut inga planer att tjäna pengar på mitt utseende.
 
Jag föredrar om folk istället fokuserar på min personlighet, och kanske ger mig konstruktiv kritik på den hellre än mitt utseende. För vissa saker kanske inte jag själv tänker på. Men eftersom vi lever i en så extremt utseendefixerad värld. Så jotack, jag vet hur jag ser ut- möjligtvis tror jag t.o.m det är “värre” än andra ser mig. Men jag tycker inte det ska vara så j*vla viktigt. Och jo, jag HAR varit smal, men samtidigt vet jag hur jag kände då, kommentarer om mig var mest om utseendet, jag vet hur det gjorde mig som person, hur ytlig jag blev. Jag skiter hellre i min vikt(även om jag vill leva hälsosamt, och o, det påverkar givetvis vikten) och mår bra, är en bra person, än bryr mig om vikten och blir en människa jag inte vill vara.
 
Så kommenterar du vad jag gör med min kropp, jag vad äter, eller osv, så uppskattas det INTE, jag äter vad jag vill, klär mig hur jag vill, färgar håret hur JAG vill. Kommenterar du vad jag gör med min kropp visar du bara hur ytlig DU är. ps. inte riktat till ngn speciell. Jag ville bara få tankarna “ut”
 
Nejmen titta, roliga naglar!
 
 
 
Leave a Reply

