Allmänt · Uncategorized

En massa jävla mat. Del 3. Sushi

 
 
Först ut! Koi, som ligger på lilla torg, Malmö.
Till vänster har vi friterad krabba i sushirulle, till höger ebi tempura (friterad räka) med avokado ovanpå. Givetvis har de mkt mer “fancy” namn på restaurangen, som de totalt förtjänar. Det var SJUKT gott, men svårt att bli mätt på det… så in beställdes även…
 
Friterad kyckling med en klick spicy mayo ovanpå. Alltså, jag ÄLSKAR spicy mayo! Men kycklingen var tyvärr bara sådär. Plus jag var lite butter över att denna wasabiklumpen inte var lika fancy som förra haha. 
 
 
Nr.2. Hai på Davidshall.
 
Ja, var ska jag böra? Det ser ju fint ut. Men på beskrivningen stod det att det skulle vara typ spicy mayo i en o mayo i ngn annan. Det smakades INTE. Var besvikande torrt. Ja, dit lär jag inte gå igen. 
 
Sist men inte minst…
 
Nr 3. Chillout som ligger en bit från Södervärn. 
 
Okej, vad har vi då här? Det är en sjukt bra fråga. Men det var fint, och det var gott. Me like… Men en grej, faktiskt en hel rulle fattades. Medan mitt sällskap och jag satt och diskuterade detta faktum reagerade mannen som satt sidan om oss, som verkade känna personalen, och sade till. 
 
Vilket ledde till att vi (när vi hade ätit upp det andra) fick ut…
 
 
Ok, vi hade bara fattats en sushirulle(den till vänster, grillad lax), men ut kom två. Fick då höra att pga misstaget fick vi sushikockens “specialare”. Vilket ger ett gigantiskt pluspoäng. Lite trevligt också för det dära mojset ovanpå den grillade laxen var ju inte det bästa. Tror det var philadelphia som varit i ugnen. Ungar…stoppa inte philadelphia i ugnen om du inte delat den i mindre bitar först! Det trillade hit och dit. Kan vara värt att påpeka att jag inte alls är 100% säker på att det nu VAR philadelphia haha. 
 
Totaltsett så kan jag säga att Chillout hade väldigt bra service, Koi har väldigt fancy upplägg och nice location, och Hai…bara nej…
 
Har även ätit sushi från diverse småställen, men eftersom det varit “vanlig lunchsushi” så kommer jag inte recensera dem. Har även ätit en del från Yukai, men eftersom de ska sälja känns det inte vidare lönt att göra ett omdöme om dem (fast ja, gott). 
 
 
 
One thought on “En massa jävla mat. Del 3. Sushi

  1. aw, vad fint på Chillout. älskar bra service, fattar inte varför inte alla har det när det är dom som förlorar mest på det liksom 😦

    Like

Leave a Reply

