Allmänt · Uncategorized

En massa jävla mat. Del 2. Hamburgare!

Ok, låt oss avancera från Mcdonalds och Burger King, Sibylla och Max. Bedömningen jag ska presentera för er är: Tusen2 (Malmö) och Viggo (Lund)

På Tusen2 har jag ätit: 1. Jack Daniels och en annan som innehöll jävligt massa lök.

Bild 1. “Jävligt massa lök”-bilden.
 
Bild 2. Jack Daniels.
 
Ok, såhär ligger det till. Burgarna är sjukt goda! Dock upplever jag dressingarna i dem rätt starka, eller för mig, starka. Pommesena är himmelska (även om jag sist fick en som var lite ful- så den ville jag inte äta), och dippan är god. Problemet med dippan är: Vitlök. Dippan är nämligen en vitlöksdipp. På bordet står även alltid en ketchupflaska. Men seriously, går en till en riktig restaurangen vill en inte använda ketchup heller?! (förutom min matdejt då kanske… men den struntar vi i för tillfället). Ja, problemed med att det är vitlöksdressing en får till är då: 1. Alla gillar inte vitlök (även om jag tyvärr börjat göra det). 2. Finns en del folk som är överkänsliga mot det (vilket jag tror jag att jag möjligtvis är, tyvärr). Har de ingen annan dip? Ja, det har ju jag faktiskt inte tagit reda på. Kan googla, men näää. Vi går vidare istället!
 
Bild 3. Viggo
 
Ok, väldigt liknande koncept. Vi har de goda pommesena, en vitlöksdip(möligtvis godare än Tusen2s?) och då en hamburgare. Denna gången tänkte jag vara festlig och ha lökringar i. Lökringarna blev dock en besvikelse för de (friteringen) blev riktigt mjuk. Kan bero på olika saker, men tror såsen även har nått att göra med det. Rätt mkt sås(som iofs var god) som mjukade upp dem lite. På brödet var dock en ännu starkare sås påbredd, väldigt för stark för min smak. Så ena brödbiten blev tyvärr inte uppäten. Sen har vi köttet *suck*, det är väl inte meningen att köttet ska trilla sönder när en försöker äta det? Köttet smakade även aningen smaklöst (ok, dåligt ordval kanske, but u get the picture).
 
Så, frågan är… är det värt att lägga ca 50-80 kr mer på att gå till ett av dessa ställena än de mer “snabbmatshamburgarkedjorna”?. Om du älskar fluffiga pommes? Ja. Om du inte överlever utan sourcream onion dip? Nej. Om du alltid tycker destu dyrare ju bättre? Ja. Om du skiter i pris, miljö och pommes? Gå till närmsta BK. 
 
 
 
 
Leave a Reply

