Allmänt · Uncategorized

En massa jävla mat. Del 1. Wokrätter mot wokrätter i Malmö

Eftersom jag ätit väldigt mkt ute på sistone tänkte jag dela med mig av mina erfarenheter. Först ut: Wokrätter (och asiatisk mat)! (vill påpeka att jag gör thaimat hemma själv ibland och älskar min egen mat, så kanske dömmer lite hårt..)

Först ut… Det asiatiska köket på entré (som jag glömt vad den heter…

Har ätit då denna rätten (nått med skaldjur) och Phad thai där. Alltså, det är ju inte precis den godaste maten. Helt ok. Fast riset är INTE helt ok, det är inte gott ngnstans. Det är helt för individuella riskorn som knappt är klibbiga (vilket för mig är grunden i asiatiska rätter, klibbigt ris,. JA, förutom då när en äter nudlar)…
 
Åh just det ja, åt även friterade räkor. Det var också helt ok. Har ätit mkt godare…
 
Sedan kommer recension från: Krua Thai. Åt anka med oystersauce. 
 
Det var jättegott! Men lite för starkt för mig kanske, det gick åt mkt dricka och näsan blev lite rinnig (som den blir av stark mat). Men definitivt ärbart, ja, t.o.m gott. Kan tänka mig beställa från dem igen.
 
Sist men inte minst: Korrapong. 
 
 
Köpte deras Phad Thai, tog med mig hem.., men deras krossade jordnötter såg gamla/dåliga ut, så ville inte använda dem. Istället hackade jag mina egna jordnötter från OLW. Så det är dem som syns på bilden. Detta var ju gott! Men det är smaker som jag själv kan få till hemma. Fast jag lagar aldrig med räkor, utan abra kyckling, så detta var ju oerhört trevligt. Själva inredningen på restaurangen är väldigt spännande, kändes mysig. Men är lite skeptisk till personalens arbetskläder. Såg att en av servitriserna hade kort-korta skjorts, var lite mysko. Men kan definitivt äta mat därifrån igen.
 
Åt även på ett annat ställe “Green mango”. Köpte lättfriterat.. ngt.. Det var helt ok. Men korrapong var definitivt godare. Har tyvärr inte pallat att ladda upp bilder därifrån än. Men jag fick vänta 45 minuter på maten (take away) där, och det var det LÄTT INTE VÄRT. 
 
Uppdatering! BILD från “Green mango”, eftersom mina kära vänner verkar äta i halvmörker fick jag redigera bilden lite… 

Ah, nu när jag har bild kom jag även på vad jag ätit 😛 Det var då *valfri kött* i sötsur sås
såja, tänker inte betygsätta dem, bara ge omdömen. Så det så. 
Leave a Reply

