Allmänt · Uncategorized

Mission: Att bli en mindre “fin” tjej

Definition “fin tjej”- En attraktiv feminin tjej (tjej en sådan där människa som har ett kvinnligt genus, och är relativt ung). Men “fin” menas en som ofta anses attraktiv..o sånt.

Ok, så eftersom på nått konstigt sätt verkade jag ha blivit en såndär “fin” tjej. Liksom, verkligen? Måste utseendet vara så himla talande för hur folk ska tänka och uppfatta en? Ja, men då MÅSTE jag ju byta utseende, var min väldigt logiska slutsats. Men hur ska jag kunna det utan att bli för mkt av med min unika stil? Jag vill ju ha en stil som skiljer sig från mina tjejkompisar, men även skiljer sig från de underbara genusvetarna jag pluggar med.

Min lösning? Byta ut linser mot glasögon (argument: för INGEN tycker glasögon är sexiga). Jag kanske hade fel på det.
Klippa lugg, och klippa håret (för de flesta läskiga män som är sånna som får för sig kommentera kvinnors utseende verkar gilla långt hår). Men jag har inte långt hår för män!! Herreguh, jag vill ha långt hår så jag kan göra söta koreansk-inspirerade håruppsättningar. I sverige brukar inte heller lugg vara sådär “snyggt”.

Nu, tänkte jag, NU måste jag ju få mindre uppmärksamhet när jag springer runt på stan.

Jag borde kanske dock behållt lite av min “gamla” stil igår. Eftersom jag var trött på min gamla stil lite, så hade jag nämligen bedstämt mig för att prova på klackar (brukar aldrig ha klackar). BIG MISTAKE. I övrigt klädde jag mig asbekvämt(vilket för mig exkluderar byxor).

Åkte till min kompis, och tsm åkte vi vidare för att köpa med oss thaimat. På bussen tar en man (som iofs verkade lite emotionellt ostabil) min arm, och frågar “Tar du med mig hem ikväll?”. Shockad som jag var sade jag det första som jag tänker på”Nej… tyvärr”… i en ursäktande ton.

Sedan när vi går till restaurangen kollar jag lite på de som passerar (gör man väl alltid?), och då går en kille förbi, lutar sig mot mig och gör pussmun. WTF?!

Förstår inte hur tjejer orkar stå ut med detta. Tänk de som då INTE har stora nördglasögon, lugg, de kanske går i korta kjolar och högklackat. Nej, visst. En BORDE ju inte anpassa sin stil bara för att få bli lämnad ifred. Men så stort hopp har inte jag till de creepy-hetero-männen i vår värld, tyvärr.

titta, bakismat!

Leave a Reply

