Allmänt · Uncategorized

Hur tänkte de här?

Ok, såhär är det:
På “mitt gym” finns där ett stort “allmänt” gym och ett “tjejgym”(för de av någon eller många anledningar inte vill gymma bland män). Själv brukar jag gymma på tjejgymmet av flera anledningar.
– Slippa “den manliga blicken” (jo, den finns där det finns heteromän).
– Slippa alla konstiga stön-ljud många män ger ifrån sig när de tränar. Kvinnorna som tar jättetunga vikter inne på tjejgymmet låter inte som 8 hästar för det.
– Slippa så många kroppsdofter

Men sist jag var på gymmet, så var alla mina “uppvärmningsmaskiner” upptagna inne på tjejgymmet, Medans 3/4 av dem var lediga på det “andra” gymmet. Det verkar vara ett litet “överskott” på maskiner på den andra delen, och aningen för få maskiner på tjejgymmet.

Då frågar jag mig: Varför gjorde de tjejgymmet så oerhört litet här (förra gymmet jag gick till, inom samma kedja hade mkt större tjejgym)? Det är knappast så orsaken var “platsbrist”, då det “allmänna” gymmet är väldigt, väldigt stort och väldigt, väldigt luftigt. Vad utgick de ifrån när de planerade gymmet? Utgick de ifrån ngt undersökningsmaterial alls eller de körde på “känsla”?.

Nåja, på ett sätt är jag tacksam att jag ändå KUNDE gymma på “det allmänna gymmet”(vilket jag kallar för killgymmet då det är majoriteten män där och jag känner mig allmänt ovälkommen där), för då fick jag iaf gymmat. Men tänk på de som kanske inte kan gymma där pga religiösa övertygelser?. På mitt förra gym fanns där många muslimska kvinnor som ofta gymmade, då utan sin slöja inne på tjejgymmet. Nu vet jag inte riktigt hur en muslimsk kvinna löser ett fullt tjejgym, men jag kan föreställa mig om jag själv varit muslim hade ett “killgym” varit helt oacceptabelt för mig att gymma på, och jag hade blivit helt omotiverad om tjejgymmet varit fullt. Ja, lite omotiverad blev jag faktiskt ändå. 

Nej, men jag kanske ska ta och lägga in ett förslag på att de bör bygga ut, kanske dock kolla intresset för det också. Men jag vet att jag iaf inte tränar på killgymmet för jag vill, utan snarare känner mig tvungen. Jag kan inte föreställa mig att jag är den enda med dessa problem.

Ska nog klura på detta ett tag till, började först klura på det igår nämligen.

på tal om nått helt annat har andriod-appen “picsart” nyss släppt en uppdatering som möjligtvis gör programmet lite enklare att navigera, och även hitta till “kollage”, så en kan göra nått som detta:

Leave a Reply

