Allmänt · Uncategorized

Du vet att du är fattig när..

När dessa sakerna räknas som lyx:

  • Kött(inte kyckling utan kött-kött)
  • Mjölk
  • Smör att steka saker i
  • Frukt
  • Bär
  • Även frusna bär
  • Youghurt
  • Färska grönsaker (vitkål räknas inte)
  • Ägg
  • (är det ens lönt jag säger fika-ställen?)
  • Nya pennor
  • Busskort
  • Frisör-besök
  • Bröd
  • Pålägg (som inte är leverpastej)
  • Vad som helst till fullpris

 

Det är dock lite illa när man inser att det hade kunnat göra att jag klarade mig ekonomisk en hel sommar är att sälja min älskade katt. Men då hade jag nog inte överlevt sommaren heller.

Leave a Reply

