Allmänt · Uncategorized

Ljudet av när man slår på en kudde

Som ljudet när man slår på en kudde. Föreställ er det, med lite mer “pang”, och 40x högre. Så låter det när en kvinna blir påkörd. Nu vet jag det, nu har jag hört det. Skadad för livet nästan.

Dagen började som de flesta andra, förutom att idag skulle jag faktiskt gå hela vägen till skolan då mitt busskort gått ut ur datum och jag inte har råd till nytt. Efter ungefär 15 minuter hör jag det där ljudet sådär 20 meter framför mig, snett åt höger. Det låter inte alls lika hemskt som i filmer. Men när jag tittar dit ljudet kom ifrån ser jag en bil som stannat och något ligger framför den. Bara 4 meter från ett övergångsställe.  Först trodde jag det var en hund. Kanske en gammal blind man som försökt gå över gatan med sin hund, dock blev hunden påkörd. Men så var det inte. Jag gick närmre (för vägen till skolan krävde att jag fick förbi) och då ser jag det är en kvinna som ligger där, redan efter några sekunder hade det varit sådär 5-8 pers omkring stället. Jag kände inte behov av att gå närmre. Hade tilltro att de tog hand om situationen (efter jag såg att de ringde efter ambulans). De verkade försöka få kontakt med henne, röra henne, men det gick inte.

Jag tog inte en närmre titt, jag vågade inte veta om där låg blod. Dessutom skulle jag gå till skolan. Det tog 45 minuter. Jag kan dock inte minnas exakt vilka vägar jag gick, jag minns bara att jag var extra försiktig när jag skulle gå över vägar, för det ljudet var inget jag vill höra igen.

Leave a Reply

