Allmänt · Uncategorized

Våren är nu

Åh, våren är här. Nykärkänslan infinner sig lätt igen, och kärleken sprudlar. Eller gör den det?

Du vaknar upp till solsken, och en tom säng. Du är stressad och måste göra dig i ordning snabbt så du går ut till köket för att slänga i dig lite frukost. Du öppnar kylen, noterar att osten har blivit en skidbacke igen. Du tar ut mjölkpaketet, där var inte ens mjölk till 1/5 glas(sist du tog mjölk var mjölkpaketen praktiskt taget full). Du får dricka vatten med helt för mkt järn i sig igen. Efter slängt i dig frukosten går du på toa. Någon hade tydligen glömt spola, och tandkrämstuben har blivit tryckt på mitten igen, inte slutet så allt blir samlat. Klar på toa sticker du och tar på dig jackan och skorna, du pasar på sätta x antal andra skor (inte dina) till rätta innan du går ut. Helt plötsligt känns vårsolen alldeles för stark.

Åh, jag är sååå glad att det inte är mitt liv. Visst, jag sitter här, nyligen med lite mindre feber och utan röst. Men fri från allt såntdär sambo-småsaker-att-störa-sig-på. Vissa kanske tror “hon var säkert bara sambo med fel person”, men då är jag nog säker på att du helt enkelt inte varit sambo så länge 😉 Jo, det var en man jag bodde med längst, men jag har delat boende med en tjejkompis också en gång i tiden, och det var minsann lika illa, om inte möjligtvis 5 gånger värre. Det kan ju bero på att det var 5 gånger smutsligare för jag av någon anledning inte kände mig lika tvungen att städa upp hennes saker(men åh vad det torterade mig med odiskad disk).

Våren borde vara en tid för nykärkänsla. Men akta er från att tro att de känslorna är starka nog för att bli sambos på. Det följer alltid gråa perioder efter solsken.

Leave a Reply

