Allmänt · Uncategorized

Pojkvän?

Ok, jag är väldigt nöjd med singellivet. Men en sak fick mig att tänka på området “pojkvän”. Hoodietröjor. Så nu ska jag göra en pro-con lista om vf det är bra/inte bra med pojkvän:
Varför en  pojkvän är bra att ha:

  • Kan sno(dvs. låna) kläder från honom (killars hoodies är så mkt mer bekväma än tjejers)
  • ..hmm..låt mig tänka… Kramar (kärleksfulla, förhoppningsvis)
  • …regelbundet med kyssar (om han är bra på det)
  • ha ngn att sova med (ok, det kan man ha kramkompis till också, men vet ni hur svårt det är att hitta bra kramkompisar?!)
  • Vill ta hand om en när man är sjuk (om det är en bra pojkvän alltså)

 

 

Nackdelar med pojkvän:

  • Tidskrävande
  • Känslokrävande
  • Blir stökigare när man är 2 (och jag har en tendens att vara den som ofrivilligt  städar mest)
  • Sa jag känslor?
  • Han lär vara dålig på antingen kramar, kyssar..eller mer intima saker…
  • Sa jag känslor?
  • De lär vilja (om det är ett förhållande liksom) veta var det “är på väg”. Dvs. Tänka på framtiden
  • Framtidsångest
  • Sa jag känslor?
  • Jag får enormt behov av att köpa nya kläder (vill inte gå på dejt i samma kläder som jag gått på dejt med ngn annan i. Borde jag få typ ängla-poäng för detta?)
  • Känslor
  • “Allvarligt prat” Alltid ngt som är allvarligt som man borde prata om
  • Kostar. Man måste göra saker (Är väldigt benägen att betala för mig själv, och ge presenter osv)
  • Sa jag tidskrävande? Inte bara för man “måste(vill) umgås utan även för det lär jku ta sig tid att åka till människan
  • Lära känna ngn ny helt “bra” är rätt ansträngande
  • Besvikelse. (bound to happen)
  • Anstränga sig för att “överkomma hinder” – blörk btw
  • KÄNSLOR

 

 

Ok, tror jag nöjer mig där. I mitt nuvarande liv ska det alltså inte finnas någon pojkvän!

 

ps.. om jag lik förbaskat trillar dig, påminn mig att inte visa honom detta inlägget 😉

ps 2. Om jag hittar en tjej ist, så får hon inte bli offended att jag utgår från att det e “pojkvän”. Bara liksom: history has a tendency of repeating itself

Leave a Reply

