Allmänt · Uncategorized

Ni behöver inte snoka- jag har gjort det åt er!

Badrumsskåpinlägg

Ni behöver inte snoka i mitt badrumsskåp, jag har fixat det till er. Det är inte perfekt, som ni kan se på bilden nedanför. Jag har blandat märken, produkter för olika hudtyper, och där finns produkter med paraben som jag upptäckte till min förskräckelse innan.

 

Eftersom det inte alls, inte ALLS såg bra ut bestämde jag mig för att gå på jakt efter parabenfria produkter. Istället för min förra handkräm har jag nu införskaffat Natuvives  handkräm (med papaya doft för de som är intresserade).

 

Idag gick jag till Body Shop med hopp om att de hade en serie hudvårdsprodukter som skulle kunna passa mig, och vara parabenfria. När jag skulle få hjälp fick snarare jag utbilda tjejen som skulle komma och hjälpa mig. Dagens citat av mig: ”Ja, det är paraben i era vitamin-E produkter”, ”Nej, det finns inga parabener i er Tea Tree serie”. ”Jo, det finns Methylparaben i er Vitamin-E serie”. ”Va? Tvättar du dig runt ögonen med TVÅL?!”. Jo, de alla var till den trevliga (men antagligen inte lika kunskapssökande) anställda på the Body Shop. Jag anser fortfarande att jag borde fått anställning där. Men, jag ska fortsätta söka! Vilken tillgång jag hade varit för dem, och tänk vilken kunskap jag hade kunnat få genom att jobba där. Det är inte första gången jag tänker “det borde varit jag där” om ett jobb. Ibland hoppas jag att lite arbetserfarenhet hade kunnat trilla ner från himlen, det är ju svårt att få när jag aldrig får jobb.

 

Gick därifrån med exakt det jag hade tänkt mig- En ny ansiktsrengöring. Sedan fick jag även 2 stycken prova på saker, alltid en fördel (de också parabenfria).

Leave a Reply

