Allmänt · Uncategorized

Var det så ostabilt då?

Jag förstår det faktiskt inte. Hur kan det finnas så många människor, som är skilda, trots de har små barn?
Låt mig göra en lista på orsaker jag tror det kan bero på:

  • De skaffade barn för de började bli nojjig med åldern att de inte skulle hinna, utan att tänka på alla de andra faktorer
  • De skaffade barn innan de blev sådär “tajta” som man borde vara när man skaffa barn (tycker jag)
  • Kanske den ena ville ha barnet mer än den andra, så behöll de barnet, men de hade redan börjat gå ifrån varandra i “vad jag vill ha i livet”, och då kan det bli svårt att hålla ihop
  • De var inte beredda på hur svårt det är med barn, och de trodde felet låg i den andra, inte hur de hanterade situationen
  • Den ena kom på att den andra är ett asshole (nu kanske ni tror att detta borde ligga under att de inte var tillräckligt tajta, men tro mig. Assholeness går att dölja VÄLDIGT bra, men givetvis kommer sanningen alltid fram till slut)
  • Den ena kanske BLEV ett asshole efter de fått barn

Jag har inget problem med ensamstående föräldrar i sig. Men då föredrar jag om de valt det från början. Inte att de planerade att vara med sin partner, och sitt barn, ha sin fina familj, som en familj, för alltid. Så blev det inte så. Det är för sorgligt.

Leave a Reply

