Allmänt · Uncategorized

När vi inte längre förstår varandra

Ja, det händer, såklart är det svårt att undvika, när en och ens vänners liv går i olika riktningar. När vi byter värderingar, och helt plötsligt står vi på varsin sida staketet. Men jag tycker mitt gräs är grönast, och du tycker ditt är det. Givetvis, ingen av oss har någonsin fel (mig/dig då). Saker vi störde oss på förr, kan vi inte längre prata skit om, för vi både gick till en annan hage. Ja precis, ingen av oss är kvar i den förra, vi båda tog ett steg längre bort.

Men vad ska vi göra nu? Vi börjar prata, men kommer inte överens. Jag försöker hitta en bro, som vi kanske kan stå i mitten på, jag vill inte gå hela vägen över, jag trivs här. Jag hittar en bro, men du vill inte se den (Jag tar ett steg över hälften, så funkar det nästan, men känns som om jag sviker mig själv). Så vi kan inte komma överens. Vad gör vi nu? Jag vill inte bråka. Ska vi i smyg tycka den andra är oförstående? Ska vi kanske blogga om det? Ska vi försöka glömma bort att det någonsin hände? Vad gör vi när det kommer upp igen? Vi vet ju båda att det är du som följer de traditionella tankenormerna, därför är det jag som är norm-förkastare, moral-anarkist (ok, kanske lite överdrivet), men du förstår vad jag menar? Eftersom du följer normerna, men inte jag, är det du som måste försöka skapa förståelse för min situation och mitt tankesätt om detta ska funka.

Om det inte fungerar, vad gör vi då?


Foto på fika. Latte Macchiato och chokladbollen var mina! 🙂

OBSOBSOBSOBSOBSOBS!!!
Detta inlägget handlar inte om någon särskild, det är tendenser jag sett på många ställen, med många personer, kombinerar de olika lite i detta inlägget. Så ta inte åt er för hårt, men fundera på det! 🙂

Leave a Reply

