Allmänt · Uncategorized

När jag ser koreansk dramaserie tänker jag på…

Det är så många saker jag kommer att tänka på när jag ser en koreansk dramaserie, just nu ser jag Goong med Yoon Eun Hye i huvudrollen. Tänkte lista några av de saker jag har tänkt på när jag sett den:

  • Det är nog inte helt fel att ha två koreanska killar som gillar en, som kan komplettera varandras egenskaper
  • Yoon Eun Hye är så söt man kan inte låta bli att tycka om henne
  • Önskar killar jag träffat hade en mamma som sade till dem att behandla mig bättre. Visst, något ex hade en mamma som var bra, ibland, men hade ju inte skadat med någon som inte var helt egocentrerad och fokuserad på sig själv och sin son och fast vid gamla värderingar. Vad är det med mammor och gamla värderingar egentligen?!.
  • Det finns fler koreanska frisyrer jag vill kunna göra
  • Jag måste ha längre hår för att lyckas med de andra frisyrerna
  • Min kompis hade rätt om att jag har rätt asiatisk frisyr när jag plattat håret
  • Jag har hittat en “ny lugg” jag vill ha
  • Det finns rätt många känslor, och situationer som man känner sig unik i, men som antagligen hänt väldigt många, tyvärr.
Så avslutar jag med något helt annat, en mysig bild från Helsingborg, där många söta kinesiska killar kommer ifrån, ack, om de bara varit koreaner(mest för språkets skull) 😉
Leave a Reply

