Allmänt · Uncategorized

Irrationella rädslor

Här kommer jag lista de irrationella saker jag är rädd för, eller tycker är obehagligt hos män:

  • Långa män! (Jo, det är överst för det stör mig mest)
  • Överklass eller snobbiga (jag tror kostymnissar väger upp), det bara funkar inte i kommunikationen då
  • Skalliga män
  • Smutsiga  öron
  • Misstänksamma dofter (den dåligt “misstänksamma” då)
  • Macho-män
Går ni nu och tror att jag går och undviker vissa människor pga detta,- ja, då har ni rätt! Ibland kan man dock inte påverka vem en ska/måste träffa, och då kan det komma sig att jag lär mig faktiskt känna personerna, dock är mina ovanlistade punkter något som jag faktiskt känner ett obehag av ibland, kvittar hur snäll en person är (och vill vilken grad de uppfyller punkten). Säkert någon som känner träffad av något här, men känner ni mig och jag umgås mer er, ja, då behöver ni väl inte bry er om den, eller hur?
Kände bara för att visa att man KAN ha irrationella rädslor, som är lite mysko, så länge man vet att de är irrationella och försöker överkomma dem (iaf lite) så är det lungt. Sen jo, en kombination av flera av sakerna är värre!

Hade egentligen tänkt skriva något lite vettigare, men glömde bort vad det var, så ni får detta istället.
För att väga upp det “negativa” från förra delen kan jag göra en lista på saker jag faktiskt blir glad av eller tycker är trevligt hos män:
  • “Universitetsstilen”, kallar jag det där, när en kille ser ut som om han pluggar på universitet, ser ut som att han tänker och filosoferar mycket. De har oftast stora glasögon, lite smått skäggstubb (eller kort skägg vad det nu borde kallas), och lite alternativa (?) kläder, en distinkt klädstil som jag finner snygg.
  • Välklippt frisyr, ska gärna vara lite längre, men inte längre än axlarna.
  • Ja, alla vet nog denna, att vara öst-asiat och ha kvar en kultur (definitivt kinesisk matkultur) tycker jag är jättetrevligt
  • Om en kille har en mer “mjuk maskulinitet”, inte är såndär macho-kille.
  • Inte överklass, inte arbetarklass, kanske medelklass? Någon som har universitets-tänkande, eller kan tänka “ordentligt”, resonera på ett bra sätt, men inte är snobbig eller liknande.
Jag kanske gör en liknande lista för egenskaper/utseende jag blir tycker är obehandliga/bra för kvinnor också i framtiden. Men det är framtiden. Om ni tycker något är oklart, fråga inte! Knappast så jag satt och tänkte ut detta en längre stund, bara lät det flyta på.
3 thoughts on “Irrationella rädslor

  1. Gillar din negativa lista, smutsiga öron är ju bara en sån turnoff. Men är lite förvånad att fula näsor inte slog sig in på listan för det känns som en indikator du går på ofta. I alla fall på tjejer…

    Like

  2. Nej, näsor ger mig inte obehag(möjligtvis om den är fylld av stora pormaskar). Men det ligger på plussidan om den är fin såklart. 🙂

    Like

Leave a Reply

